כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

פגרת הקיץ • הכנסת יוצאת למקצה שיפורים

הכנסת יוצאת לפגרה ותחזור שונה מאיך שהיא נראית היום • במשכן הכנסת יערכו שיפוצים נרחבים • וגם: רוטציות ושינויים נרחבים בראשות הוועדות השונות

פגרת הקיץ • הכנסת יוצאת למקצה שיפורים

אוסף של שינויים טכניים חלו השבוע בכנסת, הגם שאת השינוי הרציני ביותר – דחיית הפגרה – לא אישרה וועדת הכנסת.

מתברר, שחברי הכנסת דואגים לפגרתם, והגם שיהיו מוכנים להגיע לדיוני מליאה אחת לשבועיים, לא יסכימו לוותר לגמרי על ימי החופשה שלהם - כשלושה חודשים במספר.

'תרומה' נוספת אותה תרמו הח"כים, נוגעת למהלך הדיונים היום (ג'), שהחלו במקום בשעה 16:00 כרגיל לימי שלישי, בשעה 11 בבוקר. עם זאת, לא נצפו ח"כים רבים מידי במליאה - בשעות הבוקר...

שינוי אמיתי יחול בתחום השיפוצים, אותם תעבור הכנסת מיד לאחר תשעה באב, ובמשך מספר שבועות היא תהיה סגורה בפני מבקרים.

גם בוועדות השונות חלו שינויים, אותם אישרה ועדת הכנסת.

הראשון: בראשות הוועדה המיוחדת לבחינת בעיית העובדים הזרים, יעמוד ח"כ ניצן הורוביץ ממרצ, במקומו של ח"כ יעקב כץ מהאיחוד הלאומי.

השני: בועדת המדע והטכנולוגיה, תחליף ח"כ רונית תירוש מ'קדימה', את חברה לסיעה ח"כ מאיר שטרית.

השינוי השלישי נוגע לסיעות החרדיות: תתקיים רוטציה בין 'יהדות התורה' ל'ש"ס' בראשות הוועדה לפניות הציבור - וח"כ דוד אזולאי יחליף את ח"כ אורי מקלב.

כזכור, לפני כמחצית השנה עלו חילופין אלו על הפרק. היה זה כאשר קיים ח"כ מאיר פרוש את הסכם הרוטציה בינו לבין בעלזא והעביר את מקומו בכנסת לח"כ ישראל איכלר.

במקביל, קיבל ח"כ מנחם אליעזר מוזס את הסגנות במשרד החינוך. כבר אז דובר על כך שכאשר יפנה מקלב את מקומו לאיש ש"ס בוועדה שבראשותה הוא עומד, יעבור אליו תפקיד יו"ר הסיעה. בירור מעלה כי נכון לעכשיו 'דגל התורה' אינה נחרצת בדרישה זו, ונראה כי מקלב יוותר לאייכלר.

חילופין נוספים נוגעים לסיעת 'קדימה' ולסגני יו"ר הכנסת: עד כה כיהנו בתפקיד ח"כ רוחמה אברהם וח"כ מגלי והבה. אך לפני מספר ימים, ביקשה יו"ר הסיעה ח"כ דליה איציק, מוועדת הכנסת, להמליץ למליאת הכנסת לבחור בחברי הכנסת שלמה מולה ויעקב אדרי לתפקיד. שני הח"כים שסיימו את תפקידם, אף העבירו מכתב על כך ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין.

רוטציה פנימית בין סיעות רע"מ תע"ל לסיעת חזית דמוקרטית לשלום ושוויון, הביאה את ח"כ אחמד טיבי אל ועדת הכנסת, בבקשה להמליץ למליאת הכנסת, לבחור בח"כ מוחמד ברכה במקומו לתפקיד סגן יו"ר הכנסת.

ועדת הכנסת אישרה את כל הבקשות. אלו מהן הנוגעות לראשות וועדות, יאושרו בוועדה המתאימה, חילופי הסגנים יאושרו במליאת הכנסת.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}