כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מדוע סומן על בשר החזיר "בשחיטת הבית יוסף"?

קונה בסופרמרקט בקווינס לא האמין: על מוצרי בשר חזיר הופיע מדבקת 'בשחיטת הבית יוסף' • המפקח על הונאה בכשרות של העירייה הגיע לחקור • ומה הוא גילה?

המוצרים עם החותמת
המוצרים עם החותמת

אוהד הירש, אמן ישראלי המבקר בקווינס, נכנס בשבוע שעבר לסופרמרקט 'אסושיאט סופרמרקט', הממוקם בשדרת גרינפואינט, כדי לרכוש מוצרי מזון.

כשניגש אל מקרר הוויטרינה הענק, בו מוצגים מוצרי בשר למיניהם, לא האמין למראה עיניו: מוצרי בשר חזיר שונים, לצד יתר מוצרי הבשר, כאשר על כל המוצרים מופיעה מדבקת כשרות: 'בשחיטת הבית יוסף'.

אוהד, חילוני, אהב את הקוריוז ומיהר לתעד את המוצרים במצלמתו. אחר-כך העביר את התמונה לידידו, עיתונאי בעיתון מקומי בניו-יורק.

העיתונאי החרוץ קפץ על המציאה, פנה אל מנהל הסופרמרקט הלא יהודי, שנבוך מהמקרה, כדי לבקש את תגובתו - ופירסם את הסיפור.


בעקבות הפרסום התערב בפרשה הרב אליעזר וייס, המפקח על הונאה בכשרות מטעם עיריית ניו-יורק. הרב וייס מיהר להגיע אל הסופרמרקט - ואז התברר העניין: בעל הסופרמרקט סיפר, כי לאחרונה רכש מכשיר משומש להדפסת תוויות. המכשיר פועל באמצעות מחשב, אליו מכניסים את נתוני התווית.

מסתבר שהמכשיר היה קודם לכן בבעלות חנות בשר כשרה, ובעל המכשיר שכח למחוק את תווית "שחיטת הבית יוסף".

העובדים בסופרמרקט, ממוצא היספאני, תכנתו את תווית צלעות הבשר החזיר ואת מחיר המוצר, אבל לא מחקו את הכיתוב אודות ההכשר. התוצאה הייתה שהמכשיר הדפיס את האינפורמציה המבוקשת של הבשר החזיר, בתוספת הכיתוב בעברית...
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}