כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

פרוקצ'יה לראשות ועדת הבחירות? - סיעות מתנגדות

אחד החוקים שהקואליציה מנסה להעביר בהליך סופר-מזורז הוא חוק שיכשיר את המשך כהונתה של שופטת בית המשפט בדימוס, אילה פרוקצ'יה, ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית • אלא שלפתע צצו מתנגדים

פרוקצ'יה לראשות ועדת הבחירות? - סיעות מתנגדות

הכנסת או-טו-טו מסיימת את מושב הקיץ, אך גם בזמן הקצר שנותר מתכוונת הקואליציה 'להספיק' כמה שיותר.

אחד החוקים אותו מנסה הקואליציה להעביר בהליך סופר-מזורז הוא חוק שאם יעבור יכשיר את המשך כהונתה של שופטת בית המשפט בדימוס, אילה פרוקצ'יה, ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית.

תחילתו של הרעיון בפנייה שנעשתה לפני מספר שבועות בידי נשיאת בית משפט העליון, השופטת דורית בייניש, ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין, בבקשה לסייע בשינוי החוק הקיים כיום, ולפיו יכול לכהן בתפקיד רק שופט בפועל.

בייניש הסבירה לריבלין כי גם כך קיים עומס בלתי אפשרי על שופטי בית המשפט העליון, וכי השופטת פרוקצ'יה, שכיהנה עד לפרישתה מתפקיד שופטת בית משפט עליון בתפקיד היו"ר של הוועדה, מכירה את התפקיד היטב. "אין טעם להכשיר מישהו חדש", טענה.

בין תפקידיה של ועדת הבחירות לאשר רשימות, מועמדים, מימון יום הבחירות, פרסום תוצאות, ניהול ערעורים ועוד. הוועדה מורכבת מנציגי סיעות הכנסת.

ריבלין, שהשתכנע מדבריה, פנה ליו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, דודו רותם מ'ישראל ביתנו' וביקשו לטפל בזירוז ההליך שיקבע כחוק כי גם שופט בדימוס יוכל לעמוד בראש ועדה, ובלבד שכיהן כיו"ר גם בעת שכיהן כשופט בבית משפט עליון.

רותם חשב תחילה כי יש הגיון בבקשה ונרתם לפעול בנושא. הוא סבר כי אכן השופטת פרוקצ'יה מכירה היטב את עבודת ועדת הבחירות ואין מניעה שתמשיך בתפקידה. הוא אף סבר כי מאחר וכרגע אין יו"ר, חשוב מאוד לזרז את ההליך ולא להשאיר את התפקיד פנוי, גם אם מדובר בתקופה שאינה ערב בחירות.

אלא שאז נחתה התנגדות נחרצת של סיעות הקואליציה, וביניהן ש"ס, הבית היהודי, יהדות התורה וסיעת ה'עצמאות', שכל אחד מהן יכולה להטיל וטו על ההחלטה.

הסיעות אינן מוכנות להסביר את סיבת התנגדותן, אבל מי שבקי בהיסטורית הפסיקות של השופטת יכול בהחלט להבין בכוחות עצמו את הנימוקים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}