כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

רגע של נחת לנתניהו • ראשי הערים באו לחזק

ראשי הערים מהליכוד זימנו היום לבנימין נתניהו רגע של נחת • הם הגיעו לכנסת כדי לחזקו מול מחאת הדיור • ובינתיים אושרו החוקים למלחמה ביוקר הדיור • היום בכנסת

מראה של אי-נחת. מחאת הדיור
מראה של אי-נחת. מחאת הדיור



בבוקר (ב') נחתה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שביתת הרשויות המקומיות. כאילו רק זה היה חסר לו בימים אלו של מחאה ציבורית, שבהחלט הצליחה להכניס אותו ללחץ.

נתניהו של הימים האחרונים, לפחות כפי שדמותו משתקפת בעיני כמה מהעיתונאים עמם שוחחתי, הוא נחמד יותר, חייכן יותר, לחוץ יותר, משתדל יותר.

התשובה, לא איחרה לבוא. אל ישיבת הסיעה שנערכת בקביעות בסביבות השעה 14:30 (בסביבות, כי רה"מ נוהג לאחר. בכל זאת הוא ראש ממשלה...) זרמו כמה עשרות ראשי ערים, כולם ליכודניקים מבטן, ומעיניהם נשקפה הזדהות. פה ושם הופרחו שמועות על כמה ראשי ערים שמגיעים עם 'בטן מלאה' ומתכננים לזעוק את הזעקה, אבל עם סיום הישיבה התברר כי להד"ם.

אולי לחיצות היד החמימות של נתניהו, רגע לפני שהתיישב בכיסאו, הן אלו שהרגיעו והשתיקו את הנוכחים. תראו מה שחנופה קלה של רה"מ יכולה לעשות. כשנכנס לאולם 'ירושלים', בו נערכה ישיבת הסיעה, נע מראש עיר לראש עיר, אינו פוסח על איש מהם. אצל חלקם התעכב, שוחח כמה מילים, שמע אותם. וזה עבד יופי.

למען האמת, עוד לפני שנכנס פנימה, ראש עיר אחד הצהיר בפני כי אינו מתכוון לומר מילה וחצי מילה של ביקורת: "ביקורת שיש לי, אם יש לי, אני יודע לומר בשיחה של 4 עיניים עם ראש הממשלה", אמר לי שמעון גפסו, בולדוזר הבניה מנצרת עילית, שאינו נח לרגע. מה כבר לא אמרו עליו. ובעיקר, ההאשמה ה'כבדה' של דאגה למגורים לחרדים כדי לייהד את עירו. ה' ישמור. עם או בלי קשר נתפר לו כבר תיק פלילי, ממנו נקווה שייצא זכאי.

"המצוקות הן מצוקות אמיתיות", אמר הבוקר יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, מתברר, שהמצוקות הן לא אמיתיות כשאתה אוהד את המפלגה השלטת. וגם ההיפך הוא הנכון.

אנשי העסקים הם המפרנסים

לגופם של דברים:

לנתניהו ברור שצריך לעשות משהו. הערב, במהלך דיון מיוחד לזכרו של ז'בוטינסקי, הזכיר שוב את דבריו על חמשת המ"מים שעל המדינה לדאוג לאזרחיה. זה נכון, אמר, אבל חשוב לא פחות שהכלכלה תהיה "חופשית".

"אנשי העסקים הם אלו המפרנסים את חמשת הממ"ים", הזכיר. אחר כך 'נעזר' בדבריו של ז'בוטינסקי, שהאמין בכך "שמשטרים דמוקרטיים חופשיים מסוגלים לתקן עצמם". וזה בדיוק מה שאנחנו עושים עכשיו, סיפר לשומעים.

לעומתו, סברה יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני (קדימה) כי במשך שנים דווקא עיוותו את משנתו של ז'בוטינסקי וכי "צדק חברתי אינו מונופול של השמאל". "אם יש משאבים כפי שאתה מתאר", שאלה את נתניהו, "אז למה ממתינים הרופאים בחוץ?".

אבל דיבורים לחוד, ומעשים לחוד. בעוד נתניהו עמל לגבש צוות לתוכנית השולחן העגול שלו (השרים הפופולאריים גלעד ארדן ומשה כחלון יככבו מן הסתם), אישרה הכנסת את החוק המעביר את מנהל מקרקעי ישראל לסטטוס של 'רשות', אחר כך גם את ההצעה הקובעת את חישוב קצבת הפרישה שתשולם לעובדים שיעברו מהמנהל לרשות.

חוקים נוספים שהועברו הערב: הצעה ממשלתית לפיה יינתן פטור ממס גם לדירת מגורים שלא שימשה למגורים במטרה להגדיל את היצע הדירות, הצעת החוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) פטור ממס גם לגבי מכירת דירה שאינה דירת מגורים, כגון דירות שהוסבו למשרדים אותם יוכלו הבעלים להוציאן למכירה לצורך מגורים, ללא תנאים וללא תשלום מס שבח.

בנוסף, הוארכה התקופה שרק לאחריה ניתן למכור דירה ללא חבות בתשלום מס שבח מארבע שנים לשמונה שנים. זאת על מנת לזרז את מוכרי הדירות להוציא דירות מגורים למכירה.

למפגיני רוטשילד ושאר ערי הארץ שלום, איש מהם לא קיפל את המאהל ולא התרשם לא מהיוזמות החדשות של הממשלה ולא מהבשורות הרבות. האם מדובר במחאה פוליטית, שתשרוד גם אם יקבל כל מפגין דירה חינם? בין השמועות הרבות, יש גם שמועות מן הסוג הזה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}