כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

חודש הרמדאן • המדינה 'תפנק' את הפלסטינים

הישראלים יסבלו: גורמי הביטחון אישרו שורת הקלות לפלסטינים • בין ההיתרים: ביקורי משפחות בישראל, יציאת פלסטינים לחו"ל דרך נתב"ג ופתיחת מחסומים

מחסום. צילום: ארכיון דובר צה"ל
מחסום. צילום: ארכיון דובר צה"ל

היום (שני) החל חודש הרמדאן, שיצוין על ידי הפלסטינים המוסלמים ברחבי יהודה ושומרון. על פי המלצת ראש המטה הכללי, רב-אלוף בני גנץ וכחלק מהמדיניות לשיפור מרקם החיים של האוכלוסייה הפלסטינית באזור יהודה ושומרון, אישר שר הביטחון ליישם הקלות במהלך החג.

במסגרת ההקלות ינתנו היתרים לביקורי משפחות בישראל. כמו כן תאושר יציאת פלסטינים לחו"ל דרך נמל התעופה בן-גוריון ויפתח מחסום "בית המשפט" לתנועה חופשית עד השעה 00:00 לתקופת חודש הרמדאן. במקביל יאושר מעבר של ערביי ישראל במעברי "גב ההר".

במסגרת ההקלות יאושר מעבר משאיות סחורה בין יהודה ושומרון לבקעה. גם יפתח שער 107 למשך כל ימות השבוע, לטובת יציאת ערבים ישראלים מביקורי משפחות ותאושר כניסת פלסטינים לתפילות בהר הבית, בימי חול למכסה של עד 2,000 תושבים בכל ימי הרמדאן. בצה"ל אף יאפשרו את הגדלת מכסת הסוחרים ב-1000 נוספים (מגיל 28, נשואים ובעלי ילדים).

אישור כניסת פלסטינים תושבי יהודה ושומרון לתפילות ימי השישי והתפילות ב"לילת אלקדר" בהר הבית בהתאם לפירוט הבא: גברים מגיל 45, נשואים ובעלי ילדים, עד גיל 50 על בסיס היתרים; כניסת גברים מגיל 50 ומעלה תתאפשר ללא היתרים; נשים מגיל 30, נשואות ובעלות ילדים, עד גיל 45 על בסיס היתרים; כניסת נשים מגיל 45 ומעלה תתאפשר ללא היתרים.

בנוסף, נפגש מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף איתן דנגוט, עם נציגי הרשות הפלסטינית, עדכן אותם על שורת ההקלות והמחוות לרגל החג. כמו כן, ביצעו קציני המנהל האזרחי הסברה לאוכלוסייה הפלסטינית ואף תידרכו את כלל הכוחות הפועלים בשטח אודות מועדי ומנהגי החג, לרבות הפצתם של דפי הסברה. החיילים הונחו להפגין התחשבות יתרה בתושבים, ובכלל זאת להימנע, ככל האפשר, מאכילה, שתייה ועישון בפרהסיה אל מול האוכלוסייה, בדגש על נקודות המעברים ולנהוג בערנות ובהתחשבות.

האם הישראלים יסבלו מה'מתנות' שיקבלו הפלסטינים? נוכל רק להתפלל שמבחן התוצאה יוכיח אחרת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}