כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

חב"ד מכחישה הפרסומים: 'תמים' - אין מקומו בצה"ל

האם ישיבות חב"ד יהפכו ל'הסדר'? ידיעה שגויה שפורסמה בעניין - חוללה סערה • הבוקר ביומונים - ראשי ישיבות חב"ד בהכחשה חריפה: "חילול שם חסידות חב"ד"

בקרוב גם החב"דניקים? חיילים חרדים בצה"ל
בקרוב גם החב"דניקים? חיילים חרדים בצה"ל

חסידות חב"ד מפרסמת הבוקר (ב) הכחשה מטעמה ביומונים החסידיים 'המודיע' ו'המבשר' בעקבות ידיעה שגויה ב'ישראל היום', לפיה עסקנים בחב"ד ניהלו לאחרונה מגעים מול צה"ל במטרה להביא להסדר שיכלול אישור לנסיעה לארה"ב במסגרת ה'קבוצה' בתמורה לשירות צבאי מקוצר.

כידוע, 'תמימי' חב"ד המסיימים שלוש שנות לימודים בישיבות החסידות, יוצאים לשנת לימודים במרכז חב"ד העולמי - 770 - בניו-יורק.

על פי הפרסום ב'ישראל היום', המו"מ התנהל בניסיון לפתור את יציאתם של אלפי בחורי הישיבות של חב"ד לחו"ל מדי שנה, למרות היותם חתומים על 'תורתם אומנותם'. על פי ההסכם, בחור ישיבה מחסידות חב"ד יוכל לצאת לשנת לימודים בארה"ב בתנאי שישרת בצבא עם שובו ארצה.

תחילתו של הסיפור לפני מספר חודשים כאשר התרבו תלונות של ישיבת חב"ד בטענה שתלמידיה אינם מורשים לצאת לשנת ה'קבוצה', היות ואינם נכללים בהסדר המגובש מול הנהלת ישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש הארצית.

על פי הפרסום המוכחש, אגודת חסידי חב"ד נכנסה לעובי הקורה כדי לטפל בבעיה: היא מינתה מספר רבנים כדי שינהלו משא ומתן עם נציגי הצבא. במקביל היא פנתה לרבני חב"ד כדי לקבל מהם גיבוי למהלך.

האחרונים הגיבו במכתב מפורט בו נכתב בין היתר כי שהייתו של כל בחור בחו"ל לא תעלה על שנתיים ימים. כל הבחורים שיאושרו על ידי צה"ל יוכלו לנסוע לחוץ לארץ מבלי שיתבטל מעמדם כבני ישיבות". עוד נכתב כי "כל אחד מהתמימים יתחייב כי מכאן ולהבא הוא ממשיך את לימודיו בישיבה או בכולל בארה"ק, ובאם יפסיק את לימודיו בישיבה או בכולל אזי יתחייב להתגייס".

בסיום המכתב הביעו הרבנים את תמיכתם בתנאי שהסעיפים האחרונים יתקיימו במסגרתו.

הדברים שפורסמו אתמול עוררו סערה גדולה בציבור החרדי בכלל ובחסידות חב"ד בפרט, בשל הוצאת הדברים מהקשרם. "בתגובה לפרסום בעיתונות הכללית שיש בו משום חילול שם חסידות חב"ד, הננו להודיע כי מעולם לא ניהלנו משא ומתן ולא הבענו שום הסכמה חס-וחלילה לגיוסם של בני ישיבה", נכתב במודעה.

"אין לבחור ירא-שמים אלא ד' אמות של הלכה, בין כותלי הישיבות הקדושות בלבד".

את ההבהרה שהתפרסמה הבוקר, יזם וניסח הרה"ג ר' אליהו לנדא, מראשי תומכי תמימים ליובאוויטש המרכזית ואחיו של הגרמי"ל לנדא, רבה של בני ברק. הגר"א לנדא קיבל את הסכמתם של כלל ראשי הישיבות הגדולות של חב"ד בארץ לפרסום הנוסח האמור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}