כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ומי יזכו ראשונים בארוחה חמה? ילדי ביתר

ביוזמת שר הרווחה משה כחלון: בפייילוט הראשון לחוק ההזנה, תיכלל העיר ביתר- עילית • ילדים בסיכון - יקבלו למשך החודש הקרוב, ארוחה חמה, יום יום

ומי יזכו ראשונים בארוחה חמה? ילדי ביתר

זוכרים את חוק ההזנה של ח"כ רוחמה אברהם מ'קדימה'? ובכן, בעוד באחד היומונים ניסו להסית נגדה, כאילו היא אינה דואגת לילדי החרדים - מתברר כי בפיילוט החדש שהוכן בשל החוק החדש, נכללת גם העיר...ביתר עילית.

מדוגר בפיילוט פרי יוזמת משרד הרווחה, בראשות השר משה כחלון, ואשר במהלכו תוענקנה ארוחות חמות לילדים בסיכון, ב–25 רשויות בארץ במשך כשלושה שבועות בחודש אוגוסט הקרוב.

עלות התוכנית מוערכת בשני מיליון ש"ח, והיא תמומן במשותף על-ידי קרן סקטא - רש"י ומשרד הרווחה.

ראש העיר, הרב רובינשטיין, בירך על היוזמה, וקרא להרחיבה לכל שאר ערי הארץ. "לילד החפץ בארוחה חמה אין כל הבדל היכן הוא גר והיכן הוא לומד ואני מבקש בשם ילדי העיר והוריהם להודות להם על ההחלטה שקיבלו, אולם עליהם לקבל החלטה אמיצה לגבי כל השנה ולכלל ילדי התתי"ם" – אמר.

מנהל אגף החינוך, הרב ישראל תיק אמר כי עד היום, מופעלת תוכנית ההזנה במספר רשויות מקומיות נבחרות, אשר בהן תלמידי בתי ספר יסודיים המקבלים במסגרת יום לימודים ארוך, ארוחה חמה.

במשרד הרווחה אומרים, כי לאחר סיום הפיילוט, תיבחן האפשרות להמשך הפרויקט גם במועדים נוספים של חופשות ממושכות, דוגמת סוכות, חנוכה ופסח, בהם מערכת החינוך נמצאת בפגרה ותוכניות ההזנה השונות אינן פועלות.

יצויין, כי לפני כשש שנים סירבה שרת החינוך דאז, יולי תמיר, להחיל את החוק על ילדי מוסדות החינוך שאינם רשמיים.

עיריית ביתר עילית עתרה אז לבג"צ נגד ההחלטה אולם העתירה נדחתה. דחיית העתירה וביטוייו של השופט מישאל חשין במהלך הדיון זכו לתגובות נזעמות מצד נציגי הציבור החרדי, ובפועל, מפעלי ההזנה לא אושרו עבור אותם ילדים, אלא רק ב-11 מבתי הספר בעיר. כאמור, בימים אלו תוקן העוול.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}