כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

החופשה של סילבן? יש תומכים חדשים

סילבן שלום חושף תמיכה מקיר לקיר ביוזמת חופשה ביום ראשון • יו"ר הבורסה: זה טוב לכלכלה • השר הרשקוביץ: זה טוב לשבת • וגם ישראל ביתנו בעד

"זו העת לשנות דיסקט". סילבן שלום. צילום: בחדרי חרדים
"זו העת לשנות דיסקט". סילבן שלום. צילום: בחדרי חרדים



סילבן שלום, השר לפיתוח הנגב והגליל, בטוח כי התוכנית המהפכנית שלו לסוף שבוע ארוך שבת-ראשון תקרום, בסופו של יום, עור וגם גידים.

"בקרוב אפגש עם הרב עובדיה לקבל ברכה ליוזמה", הוא מבטיח ל'בחדרי חרדים' וממשיך לרוץ קדימה.

ביום חמישי האחרון הוא כינס במשרדו עשרות אח"מים: רבנים, שרים, ח"כים, ראשי ערים, אנשי עסקים, נציגי ארגונים חברתיים ותנועות התיישבות בנגב ובגליל, התכנסו אתמול (א) במשרד לפיתוח הנגב והגליל. בקיצור, את כל מי שיוכל לסייע בהנעת התהליך שלו.

"זו העת לעשות שינוי חשיבה, לשנות דיסקט ולעבור לאג'נדה אזרחית", אמר.

ברוח הימים הללו, בהם צפה מחאה חברתית ועולה מן השטח, מה יותר מתאים ממשב רוח חברתי מרענן. משהו שלא חשבו עליו קודם, עוד יום שבו נוכל כולנו להיות עם הילדים ואפילו לצאת קצת לשופינג.

"המהלך ייטיב עם כלל אזרחי המדינה", משוכנע השר שלום. לדידו, בסוף כולם יאמרו: איך לא חשבנו על זה קודם.

ברכה לשמירת השבת

שר התיירות סטס מז'ינסניקוב הגיע לאירוע מצויד בהבטחה חגיגית: "אני ושר החוץ ליברמן תומכים ביוזמה ונפעל לקדמה בכנסת". הוא ושר החוץ פירושו הוא, שר החוץ, וכל שרשרת ישראל ביתנו. ממושמעים שם, החבר'ה, אתם יודעים.

הבטיחו לסייע גם שר המדע דניאל הרשקוביץ, השר יוסי פלד וח"כ זאב אלקין. אגב, בעזרה של אלקין בהחלט לא כדאי לזלזל, אם כי עדיין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא אמר את דברו בנושא והסתפק ב"אקים ועדה".

"היוזמה ליום חופש נוסף תוריד את המתח בנושא דת ומדינה ואת הכעס נגד היהדות בחוגים החילונים ותיטיב עם המגזר החרדי שיקבלו יום נוסף", מאמין אלקין,

כפי שהסביר לא פעם, הוסיף ואמר כי "בעשור הקרוב אוכלוסיית שומרי שבת תגדל ולכן היקף המסחר ילך וירד וכתוצאה מכך, אם לא נעבור לשבת-ראשון הכלכלה תקרוס. השינוי יקרה והשאלה היא האם נוביל את המהפך או שניתן שיובילו אותנו".

אלקין, אגב, לא רק מדבר. לפני מספר ימים כבר דאג להניח הצעת חוק פרטית לקידום הנושא. "במקביל לוועדה שהקים ראש הממשלה". שיהיה בצד. לא יזיק.

גם השר הרשקוביץ רואה ביוזמה ברכה לציבור שומר שבת, אבל גם לציבור המסורתי: "הנושא של יום ראשון - מבורך. אני מכיר אנשים שיילכו לבית כנסת בשבת אם יום ראשון יהיה להם פנוי".

ח"כ אורלב סיפר שהוא מתכוון להקים בכנסת שדולה לקידום היוזמה.

בין המשתתפים נצפו, בין השאר, אוריאל לין נשיא לשכות המסחר, יועץ התחבורה משה בקר, איש העסקים משה אדרי, יו"ר הבורסה סם ברונפלד ראש העיר נתניה מרים פיירברג, ראש העיר חולון מוטי ששון, יו"ר ועד ראשי המכללות פרופ' עליזה שנהר, יו"ר מועצה אזורית גלבוע דני עטר – כל אחד מהם תומך נלהב בהצעה, כל אחד ונימוקיו עמו.

אז תמיכה יש, וגם אהדה. מה חסר? רק ברכה של הרב עובדיה.























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}