כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

סילבן מזמין את 'קדימה': בואו לקואליציה

כך אמר בתגובה לביקורת שנשמעת מבכירי 'קדימה' על התנהלות הממשלה במצוקת הדיור • וציפי לבני לא מפסיקה לדבר על 'ערבות הדדית': "צריך מנהיגות אמיצה ולא ועדות"

סילבן שלום. צילום: בחדרי חרדים
סילבן שלום. צילום: בחדרי חרדים



במהלך הימים האחרונים, ימי המחאה הגדולים, שבה מפלגת 'קדימה' ותוקפת את ממשלת נתניהו ואת מדיניותה כמעט בכל התחומים.

מי שיצא בתגובה נחרצת נגד 'התגובות' היה המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, שיצא בקריאה: בואו והצטרפו אלינו.

לדבריו, "אם האופוזיציה באמת רוצה לסייע לעם ישראל עליה להירתם כדי לשנות סדרי עדיפויות מבפנים ולא רק לצעוק כדי להפיל הממשלה".

השר שלום הדגיש את הנקודה לפיה דווקא בשל השקט הביטחוני מאפשר הציבור לעצמו להציף את הנושאים החברתיים.



ערבות הדדית

בסוף השבוע, בנאום אותו נשאה לבני בקיבוץ יפעת, התייחסה למצב הכלכלי. "אם המצב הכלכלי היה רע - עם ישראל היה מוכן להדק את החגורה עבור ערבות הדדית ובלבד שידע שזה הדדי ושמי שיכול לתרום תורם. הכעס ברחובות נובע מכך שיש כאלה שיכולים לתרום ולא רוצים ומעמד ביניים שמחזיק על גבו קבוצות שלמות שלא משתתפות בשוק העבודה. זה לא מצב של אין ברירה והתחושה היא שיש ברירה. יש צמיחה שלא מתורגמת לאיכות חיים לאזרחי ישראל".

לדבריה, "הדור הצעיר איבד את האמונה הכללית שלו. לא רק בממשלה הזו, שהיא תמצית הרע, אלא בפוליטיקאים בכלל, בשיטה - זה חיבור של הנשים עם העגלות למחאת הדיור ולשאר המחאות. לא משנה אם בשדרות רוטשילד או בשדרות. הבעיה של נתניהו היא שלא מאמינים לו בשום תחום, גם בתחום הכלכלי חברתי".

באשר למצוקת הדיור תקפה לבני את ה'בשורות', כביכול, שיצאו ממסיבת העיתונאים המתוקשרת.

"נתניהו פועל להוריד אוהלים ולא לבנות בתים", אמרה והוסיפה כי הוא "ממשיך לקטר ולהפריח סיסמאות שלא יפתרו את הבעיה החברתית ולא יורידו מהנטל של הצעירים ומעמד הביניים בישראל. הוא לא מבין שהבעיה אינה טכנית אלא מהותית".

הבוקר, במהלך נאומה בגן הורדים, קראה יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, כי "צריך היום מנהיגות אמיצה ולא ועדות, צריך להיות ברור עוד דבר אחד ואתם מבינים את זה יותר מכולם – לא מדובר בעוד תרופה לשיכוך כאבים , לא סיסמא, לא עוד נאום – אלא תיקון עולם במובן הערכי, ניתוח עמוק שישנה את סדרי העדיפויות בישראל".

לבני הוסיפה כי "הממשלה צריכה להתבייש בתוחלת החיים שבפריפריה שקצרה יותר מתוחלת החיים שבמרכז, שיש בריאות לעניים ובריאות לעשירים. הבושה הזאת צריכה לעטוף את קריית הממשלה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}