כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

"ההסתדרות וועדי העובדים אשמים ביוקר המחיה"

מצא את האשמים • נשיא לשכות המסחר, אוריאל לין, מפנה אצבע מאשימה כלפי ועדי העובדים הגדולים: גורמים להתייקרות של מרבית מוצרי הצריכה בישראל

הרופרמה נכשלה בגללו. יו"ר ההסתדרות, עופר עיני
הרופרמה נכשלה בגללו. יו"ר ההסתדרות, עופר עיני

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, הצטרף גם הוא לדיון הציבורי אודות יוקר המחיה בישראל, תוך שהוא תוקף במילים קשות את ועדי העובדים החזקים.

"אין שום ספק שהמונופולים המוחלטים בשירותים החיוניים, בהם אין כל תחרות, דוגמת נמלי הים, חברת החשמל, רשות שדות התעופה, ארגוני המים ומכון התקנים, הם הגורמים הישירים להתייקרות המוצרים והשירותים בישראל", אמר לין הבוקר (א).

"כאשר עובדי חברות הנמלים מקבלים בונוסים של מאות אלפי שקלים והטבות שכר מפליגות, וכאשר קבוצת עובדים גדולה מהם משתכרת לא פחות מ-40,000 שקל לחודש (על פי דו"ח הממונה על השכר), הם מעלים ישירות את עלות שירותי הנמלים. התוצאה הישירה לעיוות חברתי- כלכלי זה היא התייקרות כלל המוצרים וחומרי הגלם המיובאים לארץ".

לין הוסיף: "כאשר עובדי חברת החשמל מקבלים העלאות שכר אוטומטיות מדי שנה וסל הטבות עשיר, ללא קשר לתפוקה ולהתייעלות, (ועל כך תעיד העובדה שחברת החשמל מבקשת הלוואות מהציבור לכיסוי חובותיה חדשות לבקרים), הם דוחפים מעלה את תעריפי החשמל ומעמיסים אותם על גב הציבור - בעוד הם נהנים מהטבות שכר מופלגות. אותו ריטואל מביש חוזר גם ברשות שדות התעופה, בארגוני המים ובמכון התקנים. לאור תמיכת ההסתדרות בוועדים החזקים השולטים בארגונים אלה כמעט ולא ניתן לייעל אותם ולהביאם להפחתה בעלויות.

"חמורה לא פחות, העובדה שהרפורמה במינהל מקרקעי ישראל נכשלה בגלל וועד העובדים הנשלט על ידי הסתדרות העובדים הכללית בראשותו של עיני. אם ההסתדרות רוצה לתרום את חלקה בהפחתת העלויות של המוצרים והשירותים, עליה לתת תשובה ברורה מה וועדי העובדים החזקים מוכנים להקריב למען הורדת יוקר המחייה בישראל ומה היא עצמה תובעת מהם קודם שהיא באה לממשלה בתביעה להפחתת מיסים ולהעברות תקציביות נוספות", הדגיש לין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}