כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

"אדוננו מורנו ורבנו רבי פנחס אבוחצירא"

"אבא הלך אבל הרוח שלו לא תלך. לא ממנו, לא מהילדים, לא מהנכדים", אמר הבן רבי פנחס שהוכרז כממשיך דרכו של אביו: "אדוננו מורנו ורבנו רבי פנחס"

הישיבה בבאר שבע, לפני שעה קלה
הישיבה בבאר שבע, לפני שעה קלה

בשעה זו מתקיימת הלוויתו של רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל שנרצח הלילה בחדרו בישיבה בבאר שבע.

הבן הגדול, רבי פנחס, הספיד בדמעות את אביו ואמר בין היתר: "אבא הלך אבל הרוח שלו לא תלך. לא ממנו, לא מהילדים, לא מהנכדים ובמיוחד לא מאמא".

מיד לאחר ההספד עלו יתר הבנים וביקשו מחילה מהאב ואמרו כי הם ימשיכו את דרכו. במילים "בראשם הבן רבי פנחס. אדוננו מורנו ורבנו רבי פנחס", הוכרז הבן הגדול כממשיך דרכו".

"קול ה' בכח, קול ה' שובר ארזים. אבא, אבא, אבא", זעק הבן במרירות, "הקב"ה מדבר עלינו עם קולות של כח, של כאב, של קושי. קול ה' שובר ארזים! ארזים! ארזים שהיה להם כח לא לאכול ולא לישון, רק למען עם ישראל. למען התורה. למען שמירת העיניים. למען עבודת ה'. קול ה' שובר ארזים!", מרר רבי פנחס.

"אבא, למדת אותנו תמיד לקבל מה שה' עושה. אם נגזרה גזירה, היא תתקיים. מי יודע חשבונות שמים. משפטיך תהום רבה. כמו שאת התהום לא רואים, את משפטי ה' אי אפשר להבין".

"בערב שבת האחרון ישבת איתנו, עם הילדים והנכדים ואמרת שאינך יודע איך להתמודד עם הצער של הייסורים. ראינו שאתה לא איתנו הרבה פעמים. איזה צער היה לאבא כשיהודים נפטרו. הכל למען עם ישראל, לצד כל העבודת ה', התעניות רוב השנה, הסגירה בארבע אמות. מי יכול לעשות את זה? לא אכל בשר, לא אכל עוף, ולא ולא ולא. רק תעניות.

"מי יברך אותנו? מי ישפיע עלינו? מי? מי יאיר עינינו בתורה? מי יתן לנו את הרצונות לעלות ולהתעלות?", מרר הבן בבכי, "לא יכולתי לעמוד בבכיות שלו בתפילות ראש השנה. לא היינו מסוגלים לראות אדם בוכה בתפילות מהתחלה ועד הסוף מאימת יום הדין".

"אבא, הריני כפרת משכבך. תעמוד בשמים ותמליץ טוב על עם ישראל, תמשיך להמליץ עלינו טוב".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}