כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

"נוביל למשבר קואליציוני" • כינוס חרום בלשכת הגר"ש

ועדה לבחינת סמכויות בתי-הדין הוקמה מאחורי גבו של הרה"ר הראשי לישראל הגר"ש עמאר • בכינוס חירום של דיינים ופוליטיקאים הוזהר שר המשפטים: "הוועדה תוביל למשבר"

תהיה תבערה? הגר"ש עמאר
תהיה תבערה? הגר"ש עמאר



מי שמכיר את הגר"ש עמאר יודע שמשהו מכביד מאד על ליבו במהלך הימים האחרונים: בימים כתיקונם הוא נוהג להשכים ב-3 לפנות בוקר, ללמוד, ולהתפלל. הבוקר היה נראה מוטרד.

לפני מספר ימים, במפתיע, נחתה בלשכתו הידיעה אותה ניסו להסתיר ממנו תקופה ארוכה: שר המשפטים, יעקב נאמן, כינס ועדה שתדון בסמכויות בתי-הדין במגוון נושאים.

בין חברי הוועדה, הרב דיכובסקי, מנכ"ל בתי הדין הרבניים, והרכבה הוא כזה שהמסקנות שיוסקו על ידיה אינן לרצונו של הרב.

מיד (ג') כשגילה על המתרחש 'מאחורי גבו' שלח הרב מכתב בידי מזכירו האישי, מיכאל סבאג, אל שר המשפטים, יעקב נאמן, ובו מחאה נמרצת על מהלך עבודתה של הוועדה, מהלך שלא תואם איתו כלל וכלל.

הבוקר (ה') מיהר הרב לערוך כינוס חירום בלשכתו. אל הכינוס הגיעו כל דייני בתי הדין הרבניים מכל הארץ, גם אלה הנמצאים זה מכבר בפנסיה.

כמו כן הגיעו נציגי הסיעות החרדיות והדתיות שר הפנים, אלי ישי, שר הדתות, יעקב מרגי, סגן שר החינוך, מנחם אליעזר מוזס, יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, שר המדע והטכנולוגיה, דניאל הרשקוביץ, ח"כ אורי אורבך, יו"ר סיעת ש"ס אברהם מיכאלי, וח"כ ניסים זאב – נציגות בהחלט מכובדת, שיחד עם הדיינים היוותה מפגן תמיכה מרשים בראשון לציון.

כרסום בחומות הדת

ההתבטאויות במהלך הכינוס היו חריפות. ח"כ גפני אמר כי הנושא יוביל הוא 'משבר קואליציוני!', והוסיף כי, "אין ספק שמדובר בכרסום חמור בחומות הדת ובסטטוס קוו במדינת ישראל".

בסיום הכינוס הובע זעזוע על הקמת וועדה ללא ידיעת הרב. חתומים על ההחלטה כל חברי בית הדין הגדול וכל הדיינים.

הכינוס אף דוחה מכל וכל את כל המלצות הוועדה, שמתגבשים בימים אלו ועדיין לא הגיעו אל סיכומם הסופי.

כמו כן, קראו הדיינים לכל מי שיכול לפעול בנושא לעשות מעשה, והם מבהירים כי תוצאות הוועדה ייקבעו, מן הסתם, על פי זהות המשתתפים שם, שדעתם לא בדיוק תואמת עם דעת ההלכה, לפחות ברובם.

השלכה נוספת, מעשית וחסרת תקדים נוגעת לרב דיכובסקי, שאולי מראש לא חשב עד כמה השתתפותו בוועדה מן הסוג הזה תפגע בגר"ש. אולם משהבין זאת, החליט להתפטר מיידית מהוועדה, ואף הודיע כי הוא שוקל את המשך דרכו בבתי הדין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}