כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

המקום המסוכן ביותר ברשת: חיפוש התמונות בגוגל

על פי ממצאי מחקר חדש: 40% מההדבקות בווירוסים מתרחשות במנועי חיפוש • לדברי האנליסטים גוגל עושה עבודה טובה במניעת האפשרות להדבקה בחיפוש הטקסטואלי, אך חיפוש התמונות הוא מסוכן ביותר

  • כ"ו תמוז התשע"א
המקום המסוכן ביותר ברשת: חיפוש התמונות בגוגל

מנוע החיפוש לתמונות של גוגל הוא המקום בו קיימת הסבירות הגבוהה ביותר להידבק בתוכנה זדונית, כך אמר האנליסט כריס לארסן לבלוג טק-קראנץ'. לארסן מבסס את דבריו על מחקרה של חברת Blue Coat Systems, שעל פיו כ-40% מכלל ההדבקות בווירוסים מתרחשות במנועי חיפוש. לשם השוואה, באתרי פורנו, שלרוב נחשבים רוויים בתוכנות זדוניות, מתרחשות רק 6.7% מההדבקות, מעט פחות מדואר אלקטרוני (6.9%). לדברי לארסן גוגל עושה עבודה טובה בזיהוי לינקים שמובילים לאתרים מסוכנים בחיפוש הטקסטואלי, אך מנוע החיפוש לתמונות הוא "הפעילות המסוכנת ביותר" כיום ברשת.

לעיתים קרובות הפצת התוכנות הזדוניות נעשית באופן מעט ציני: הדרך השכיחה ביותר להפצתן היא הזמנה להורדת אנטי-וירוס מזויף כך טוען לארסן ודרכי ההפצה הפופלריות האחרות כוללות בקשות להשתתף ב"סקר", או קבצי PDF ו-Word שנגועים בתוכנה הזדונה. כמו כן, הוירוסים השונים מתאכסנים במקומות רבים ברשת - על פי חברת המחקר בלו-קוט, כ-4,100 אתרים שונים משמשים מדי יום את עשר רשתות ההפצה הגדולות של תוכנות זדוניות. בעקבות ממצאי הדו"ח פרסמה החברה במקביל גם מספר המלצות שיסייעו למשתמשים וארגונים להתמודד עם התופעה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}