כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ח"כים באיחוד הלאומי: "לכו לגור בנגב"

בצל המחאה על מצוקת הדיור - קוראים יעקב כץ ואורי אריאל מה'איחוד-הלאומי': "צאו ליישב את הנגב ואת הגליל" • החכי"ם סיירו בנגב כדי לבחון מקרוב את התפתחות האזור

לכו להתיישב. מאהל המחאה
לכו להתיישב. מאהל המחאה

חברי הכנסת יעקב כץ ואורי אריאל, מסיעת האיחוד הלאומי, מקיימים היום סיור ברחבי הנגב, במטרה לבחון אפשרות לסייע לצעירים מהמרכז - הסובלים ממצוקת הדיור - לעבור לאזור.

הח"כים מסיירים בירוחם, דימונה, ערד ויישובים בסביבה, ונועדים עם אנשי המקום במטרה לבחון פתרונות לצרכים כגון דיור מוזל, שיפור תשתיות ותחבורה ציבורית, שיפור מערכות החינוך ועוד.

"הוזלת מחירי הדיור בגוש דן תמיט אסון גם על המרכז וגם על הפריפריה", אמר מנכ"ל האיחוד הלאומי נחי אייל, והוסיף: "אם תשגה הממשלה ותמצא דרך להוזיל את הדיור במרכז יהפוך גוש דן לעזה. הפיתרון הוא בהפיכת הנגב והגליל ליעדים סבירים עבור זוגות צעירים".

באיחוד הלאומי טוענים שהנגב והגליל משוועים לאוכלוסייה יהודית והמגורים שם זולים לאין ערוך ביחס למרכז. עם זאת, התשתיות הלקויות והיעדר מקומות תעסוקה פוגעות ביכולתם של ערים ויישובים לקלוט אוכלוסיות צעירות.

בסיור בוחנים הח"כים דרכים לסייע להעברת מפעלים, ממשלתיים ופרטיים כאחד, באופן שיסייע לאוכלוסייה הקיימת - ולאוכלוסיות חדשות - במציאת עבודה.

"נוכח היקף התכניות של צה"ל להוריד בסיסים לדרום", מוסיף ח"כ אורי אריאל, "אין ספק שבעוד שנים בודדות אכן תהיה מצוקת תעסוקה בדרום - אבל היא תתבטא במחסור בעובדים ולא במקומות עבודה. עם שיקום הכבישים המתבצע כעת הנגב הולך ומתכווץ. מי שיעבור קודם - ירוויח".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}