כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

גרטנר: שוק תוכנות האבטחה אינו ריכוזי ל"ל

גרטנר: שוק תוכנות האבטחה אינו ריכוזי ל"ל

על פי גרטנר - חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית המובילה לתחום ה-ICT - רק 44% משוק תוכנות האבטחה העולמי, או 16.5 מיליארד דולר, נמצאו אצל החברות סימנטק, מק'אפי, טרנד מיקרו, IBM ו-CA ב-2010. בכך צנח משמעותית נתח השוק המשולב של חמש הספקיות הגדולות מרמה של 60% ב-2006.

"התפתחות השוק וחדשנותו מונעות גם על ידי חברות סטארטאפ, המהוות שחקניות חדשות שנכנסות לשוק ועימן פתרונות טכנולוגיים חדשניים המיועדים לתת מענה על דרישות משתמשי הקצה. דרישות אלו משתנות ומתעדכנות בהתאם לאיומים חדשים, המוצגים לשוק על ידי פושעי רשת שמנצלים חורי אבטחה הנגרמים מהשינויים בסביבת ה-IT", אומר רוגרו קונטו, אנליסט ראשי בגרטנר.

האנליסטים בגרטנר אמרו כי למרות שפעילות מיזוגים ורכישות מהווה מגמה מתמשכת, השוק רחוק מלהגיע למצב של קונסולידציה בו יותר מ-70%-60% נמצאים בידי חמש הספקיות המובילות. נכון להיום, כל קונסולידציה בפסגת השוק מקבלת איזון מכיוון ההתרחבות בתחתיתו.

אנו צופים המשך של פעילויות הקונסולידציה, בד בבד עם חידושים שייכנסו לשוק על ידי ספקיות נוספות. שוק האבטחה ממשיך לספק הזדמנויות צמיחה יפות הן עבור שחקניות מבוססות והן עבור סטארטאפים, וסביבתו ממשיכה להיות דרמטית למדי ולהכיל מספר מגוון של מתחרות. למרות שיותר ויותר משתמשי קצה ארגוניים מעדיפים להשתמש בחבילות מוצרים מפחות ספקיות, הרי שעצם המורכבות של משפחות המוצרים לא תיפתר בטווח הקצר, עקב המשך במגמת רכישת כלי נישה המיועדת לפתור איומי אבטחה חדשים עליהם לא ניתן מענה", מסביר קונטו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}