כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מחקר חדש: חרדים עובדים 20% פחות שעות

הגברים הישראלים לא המתינו להחלטת הממשלה, וצמצמו באופן עצמאי את שעות העבודה • שיאני הצמצום: הגברים החרדים - שמימלא שיעורי התעסוקה בקרבם נמוכים מאוד

ישראלים בעבודה. צילום ארכיון
ישראלים בעבודה. צילום ארכיון

מחקר מפתיע מגלה: הישראלים אינם ממתינים לחוק קיצור שבוע העבודה.

לפי המחקר, הגברים צמצמו ב-3.4% את שעות העבודה בעשור האחרון. גברים חרדים עובדים 20% פחות שעות שבועיות מהממוצע הארצי, והירידה במספר שעות העבודה שלהם היא הגדולה ביותר.

בעוד הממשלה דנה בקיצור שבוע העבודה בארץ ובהוספת יום ראשון כיום מנוחה, מחקר חדש של מרכז טאוב מראה כי הישראלים אינם ממתינים לממשלה שתקצר עבורם את שבוע העבודה. למעשה, לא רק ששיעורי התעסוקה אצל גברים ישראליים ירדו – כפי שהודגם לאחרונה במחקרים של מרכז טאוב – אלא שמתגלה בעשור האחרון מגמה של צמצום מספר שעות העבודה השבועי בקרב הגברים העובדים.

בדו"ח מצב המדינה לשנת 2010 של מרכז טאוב, שיתפרסם בקרוב, מגלה מחקרו של סגן מנהל מרכז טאוב, פרופ' איל קמחי, כי גברים יהודים לא-חרדים עבדו 49.3 שעות בשבוע בממוצע בשנת 1998. עד שנת 2009 ירד היקף עבודתם השבועי ל-47.6 שעות. מספר שעות העבודה השבועיות אצל גברים ערבים היה נמוך יותר לכתחילה, ואף הוא המשיך וירד, אף כי באופן מתון יותר, מ-45.8 שעות ב-1998 ל-45.3 שעות ב-2009.

אצל גברים חרדים, לא רק ששיעורי התעסוקה נמוכים מאוד, אלא שהגברים החרדים שעובדים עושים זאת בהיקף נמוך משמעותית מהמגזרים האחרים. ב-1998, מספר שעות העבודה בקרב גברים חרדים היתה 7% פחות ממספר השעות שעבדו גברים ערבים, ו-14% פחות משעות העבודה של יהודים שאינם חרדים.

במהלך העשור האחרון, חלה ירידה במספר שעות העבודה השבועיות בקרב כל הקבוצות, ובעיקר אצל גברים חרדים – שם מספר שעות העבודה ירד בחמש שעות שבועיות או בשיעור של 12%.

פרופ' קמחי: "אפילו בקרב האוכלוסייה המצומצמת יחסית של גברים חרדים עובדים, הם עבדו פחות שעות שבועיות בעבר משאר הקבוצות, וצמצמו את היקף העבודה השבועי שלהם הרבה יותר מהקבוצות האחרות בעשור האחרון".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}