כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

קול ברמה: דיון ברשות השנייה על נשים בשידור

מועצת הרשות השנייה תדון בהצעת הפשרה של רדיו 'קול ברמה' להעלאת נשים לשידור • 'האגודה לזכות הציבור לדעת' מתנגדת: "הצעת הפשרה במתכונתה הנוכחית מכשירה את השרץ"

קול ברמה: דיון ברשות השנייה על נשים בשידור
יוסי שחר

היום (ה') אמורה לדון מועצת הרשות השנייה בהצעת הפשרה של רדיו 'קול ברמה' להעלאת נשים לשידור, כפי שהומלצה על ידי ועדת הרדיו של הרשות. 'האגודה לזכות הציבור לדעת' אשר ביקרה את הצעת הפשרה, פנתה אתמול אל יו"ר הרשות בבקשה להופיע בפני המועצה בנושא זה - אך סורבה נחרצות.

'האגודה לזכות הציבור לדעת' היא שיזמה את המאבק נגד אי העלאת נשים לשידור בתחנת הרדיו האזורית 'קול ברמה' כבר לפני יותר מחצי שנה, והביאה את הנושא לידיעת הרשות השנייה. לאור העדר טיפול מצד הרשות השנייה, אף ערבה את היועץ המשפטי לממשלה והצהירה על נכונותה לעתור לבג"צ.

פרופ' אלי פולק, יו"ר האגודה: "יו"ר הרשות השנייה מגן על האינטרסים של הזכיין, במקום על האינטרס הציבורי עליו הוא מופקד. הצעת הפשרה במתכונתה הנוכחית מכשירה את השרץ ומאפשרת למעשה את המשך האפליה המגדרית בידי התחנה, אך את הדברים הללו מר אבישר לא מעוניין שישמעו חברי המועצה".

לפי הדיווחים על הצעת הפשרה של התחנה, העלאת נשים לשידור תתאפשר בשני מקרים בודדים: הראשון - בעיתות חירום בלבד, והשני - ברצועה שבועית בודדת, שתאפשר אך ורק העלאת נשים לשידור - וגם מהלך זה ייעשה בתהליך הדרגתי, והתחנה שומרת לעצמה הזכות לחזור בכל עת למצב הנוכחי.

נזכיר, כי בעבר פסק הגר"ע יוסף כי ניתן להעלות נשים לשידור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}