כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

אושרה הקמת מועצה לאומית לביטחון תזונתי

הכנסת אישרה הצעת החוק של ח"כ רוחמה אברהם מקדימה: תוקם במשרד הרווחה והשירותים החברתיים מועצה לאומית לביטחון תזונתי • "הורים לא מסוגלים לדאוג לאוכל לילדים ללא סיוע חיצוני"

צילום אילוסטריה: יעקב נחומי
צילום אילוסטריה: יעקב נחומי

אתמול (ד') אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ רוחמה אברהם מקדימה, ולפיה תוקם במשרד הרווחה והשירותים החברתיים מועצה לאומית לביטחון תזונתי, אשר תהייה הגורם המקצועי הרשמי שיעסוק בקביעת מדיניות הממשלה בנושא הביטחון התזונתי .

הצעת החוק עברה בתמיכת הממשלה, ולאחר ששר הרווחה והשירותים החברתיים, ח"כ משה כחלון, הודיע, עם כניסתו לתפקידו, כי הוא תומך בהקמת גוף מקצועי אשר יפעל להסדיר בצורה נכונה את פתרונות ההזנה במדינת ישראל, תוך בדיקת אפשרויות שונות מלבד חלוקת מזון על-ידי העמותות ובתי התמחוי.

בדבריה בפני מליאת הכנסת אמרה ח"כ אברהם: "הקמת המועצה מעגנת את חובתה של הממשלה לדאוג לביטחונם התזונתי של אזרחיה. אני מודה לשר הרווחה שהבין את החשיבות בהקמת המועצה וקוראת לו לפעול במהירות כדי להקימה בתוך זמן קצר ביותר".

עוד הוסיפה ח"כ אברהם: "כמעט כרבע מהישראלים סובלים מאי בטחון תזונתי במידה זו או אחרת, המתבטא, בין היתר, בכך שהורים מוותרים על מזון על מנת לספק אוכל לילדיהם ובמקרים חמורים, לא מסוגלים לדאוג לאוכל לילדים ללא סיוע חיצוני. במדינת ישראל כ-60% מהסובלים מחוסר ביטחון תזונתי הם יהודים, מתוכם כ-20% הם עולים חדשים, וכ-20% ערבים".

כזכור התראיינה כאן - באתר 'בחדרי חרדים' ח"כ אברהם בנושא, לאחר שב'יתד נאמן' האשימו אותה, כביכול, בהסתה נגד הציבור החרדי. "החוק שלי דואג לכולם", אמרה אז.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}