כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

השריפה ביער ירושלים • התחקיר הושלם

עיריית ירושלים ערכה מה שהיא מגדירה 'הליך הפקת לקחים' בעקבות השריפה ביער ירושלים • התחקיר כולל בעיקר טפיחה עצמית על השכם • בפנים - כל הפרטים

השריפה ביער ירושלים. צילום: יעקב נחומי
השריפה ביער ירושלים. צילום: יעקב נחומי

עיריית ירושלים ערכה השבוע הליך הפקת לקחים בעקבות אירוע השריפה ביער ירושלים בשבוע שעבר, במטרה לשפר את היערכות העירייה והעבודה מול גורמי ההצלה והביטחון באירועים דומים בעתיד.

בהליך הפקת הלקחים לקחו חלק כלל הגורמים העירוניים: כיבוי אש, אגף חירום וביטחון, מינהל קהילה ורווחה, מינהל תפעול, מינהל תרבות ופנאי, מינהל חינוך, מינהל משאבי אנוש, מהנדס העיר וגורמים נוספים.

באירוע הופעלו 6 מטוסי כיבוי, 25 כבאיות ו-24 כלי רכב נוספים וכן כ- 140 כבאים ומתנדבים מירושלים ומיישובי הסביבה. מפקד שירותי הכבאות בירושלים ציין את הפעילות המהירה של הכוחות, הזעקתם המיידית של צוותי תגבור מכל הארץ, הפעלת טייסת הכיבוי של חיל האוויר ומטוסים קלים נוספים ושיתוף הפעולה המצוין בין גורמי הביטחון השונים.

בתחקיר צוין שיתוף הפעולה האיכותי עם משטרת המחוז ואת אופן הפיקוד על כלל האירוע של מפקד המחוז ניצב ניסו שחם. כמו כן את שיתוף הפעולה וההירתמות של פיקוד העורף, מד"א, המשרד להגנת הסביבה, חברת הגיחון, קק"ל, חברת חשמל ומערך מל"ח.

מפקד שירותי הכיבוי ציין כי באירועים עתידיים נדרש לשפר את אופן הכניסה ורישום הכוחות שנכנסים לאירוע, את אופן השימוש במערך הקשר ושילוב המתנדבים, להתגבר על פערים לוגיסטיים שונים וכן את הצורך לסמן את מצופי הזיהוי של כבלי החשמל באזור.

צוין שיתוף הפעולה עם המינהל הקהילתי במסגרתו הוקם צוות חירום במינהל בית הכרם שטיפל בבעיות שהגיעו מהתושבים, כגון: טיפול בחולים ומציאת מיקום חלופי לבעלי מגבלת ניידות.
בנוסף, העירייה פעלה לסייע למנהל המינהל הקהילתי של קרית יובל מיכאל בן אבי לפינוי ילדי הקייטנות ששהו במתחם ציפורי ולמציאת חלופות לקייטנות באמצעות היחידה לקייטנות בעירייה.

סוכם כי באירועים עתידיים מינהל קהילה ישתלב מייד עם תחילת האירוע בכל נושא הטיפול בתושבים. כמו כן הוחלט על המשך מתכונת הפעילות עם המינהלים הקהילתיים באירועים עתידיים ועל תגבור היערכות המינהלים הקהילתיים באירועי חירום.

בסיום הליך הפקת הלקחים הודה מנכ"ל העירייה לכבאים ולמתנדבי מערך הכבאות מירושלים ומשאר חלקי הארץ בפיקודו של שחר איילון, על הנחישות והמסירות תוך סיכון חייהם, וכן, לכלל הגורמים העירונים והאחרים שפעלו במטרה להבטיח את שלום התושבים ולהביא לסיום מהיר של האירוע, שהציל חיים ומנע נזק כבד לרכוש ופגיעה אפשרית באתר יד ושם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}