כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

"אני מרגיש שדוקרים אותי" • האדמו"ר בהוראה דרמטית: "אל תצלמו!"

לאחר שסרטונים משפחתיים הודלפו לכלי התקשורת, הורה האדמו"ר לחסידיו: "אסור באיסור חמור לצלם אותי" • אחד הנכדים שרצה לצלם אירוע משפחתי - נענה: "כל פעם שתמונתי מתפרסמות אני מרגיש כאילו דוקרים אותי בסכין" • וגם: המאבק החדש של הנהלת החסידות באינטרנט

האדמו"ר מסלונים אתמול, בהלווית האדמ"ר מספינקא. צילום: שמואל דריי
האדמו"ר מסלונים אתמול, בהלווית האדמ"ר מספינקא. צילום: שמואל דריי

'טרנד' חדש: לאחר שמספר חסידויות אסרו על פרסום תמונות האדמו"רים בכלי התקשורת, מצטרפת גם חסידות סלונים לבקשה – ומעתה ייאסר על החסידים לצלם את רבם ולהעביר את התמונות לכלי התקשורת.

מאז שנכנס האדמו"ר מסלונים לכהן בקודש, הורה לחסידיו שלא לצלם אותו בשום פנים ואופן. בשנים האחרונות – הורו לעצמם החסידים הוראת היתר, ותמונותיו של האדמו"ר החלו להתפרסם באופן קבוע במדורים המיועדים לכך בעיתונות החרדית.

בשנה האחרונה, יצאו מספר סרטונים בהם נראה האדמו"ר באירועים משפחתיים, ובעקבות כך החליט האדמו"ר שלא להצטלם יותר בשום צורה שהיא.

מביתו של האדמו"ר יצאה הוראה מפורשת לכלל החסידים שאין לצלם את האדמו"ר ללא שום הוראת היתר, וכל מי שנכנס לאדמו"ר לרגל אירוע משפחתי, נכנס על דעת זה שאסור לו לתעד את האירוע בשום צורה שהיא.

בשבועות האחרונים, נכנס אחד מנכדי האדמו"ר – הרב אברהם ויסבלום יחד עם בנו, וביקש מסביו הגדול ברכת הצלחה לרך הנולד. הנכד שרצה לתעד את המעמד המרגש – נענה בשלילה. "כל פעם שאני שומע שהתמונות שלי מתפרסמות, אני מרגיש כאילו דקרו אותו בסכין", התבטא האדמו"ר.
האדמו"ר שהגיע לנחם ב'שבעה' של הגרמ"י לפקוביץ' בבני ברק, סירב לנחם את האבלים בשל העובדה שהיה מי שדאג להנציח את המעמד באמצעות מצלמת וידאו.

גם אתמול (ג'), כשיצא האדמו"ר להלווית האדמו"ר מספינקא – שכנו לרחוב סלנט בשכונת מאה שערים בירושלים, דאגו החסידים שאף אחד לא יתעד את האדמו"ר באמצעות מצלמה.

בתוך כך, הנהלת החסידות החליטה להחריף את המאבק נגד האינטרנט. מנהלי התלמוד תורה של החסידות שלחו בימים האחרונים שאלון להורים בו הם התבקשו לענות על סדרת שאלות אודות השימוש במחשב בבתים.

"ילד שיש לו מחשב בבית, לא מתאים ללמוד במוסדות החסידות", אמר האדמו"ר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 67 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}