כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

קליפורניה נערכת לחדלות פירעון של ארה"ב: לוותה 5.4 מיליארד דולר

בכירי הממשל בקליפורניה חוששים כי ללא העלאה של תקרת החוב, לא תוכל המדינה לגייס הון בשווקים

  • כ"ה תמוז התשע"א
קליפורניה נערכת לחדלות פירעון של ארה"ב: לוותה 5.4 מיליארד דולר
שווה הרבה יותר. חבילת דולרים

מדינת קליפורניה קיבלה אתמול הלוואת חירום בסך 5.4 מיליארד דולר משמונה בנקים בראשות וולס פארגו וגולדמן סאקס, במסגרת היערכותה של המדינה לאפשרות של טלטלה קיצונית בשווקים במקרה שהמחוקקים בארה"ב לא יצליחו להגיע לעסקה על העלאת תקרת החוב לפני המועד האחרון ב-2 באוגוסט.

ההלוואה, אמר הגזבר הדמוקרטי של קליפורניה ביל לוקייר, נועדה לאפשר לקליפורניה להמשיך לפעול גם אם לא תוכל לגייס 5.4 מיליארד דולר בהנפקת אג"ח ממשלתיות בשל טלטלה בשווקים שתיגרם בעקבות חדלות פירעון בארה"ב. לוקייר הוסיף כי הוא חושש מהאפשרות שהמדינה לא תוכל לגייס הון בשוקי האג"ח אם לא תושג עסקה על העלאת תקרת החוב.

"קליפורניה היתה זקוקה למימון הזמני הזה כדי להגן על המדינה מפני ההשלכות המיידיות והדרסטיות של כישלון לפתור את משבר תקרת החוב עד ה-2 באוגוסט", אמר לוקייר. "אני מקווה שהקונגרס והנשיא ינהגו באחריות ויפתרו את הבעיה לפני שיהיה מאוחר מדי וארה"ב תגלוש לתהום פיננסית וכלכלית".

המחוקקים בארה"ב מנהלים בימים אלה מגעים קדחתניים על העלאת תקרת החוב בארה"ב עד המועד האחרון ב-2 באוגוסט, שאחריו - מזהירים בכירי הממשל - תגיע ארה"ב לחדלות פירעון. הרפובליקאים מסרבים להעלות את תקרת החוב, העומדת כיום על 14.3 טריליון דולר ושאותה חצתה ארה"ב במאי, ללא הבטחה מצד הממשלה לקיצוצים משמעותיים, בעוד שהדמוקרטים מתנגדים.

אם המחוקקים בארה"ב לא יצליחו להגיע להסכמה על העלאת תקרת החוב עד ה-2 באוגוסט, יתקשו רשויות מקומיות ומדינות בארה"ב לגייס הון בשווקים בשל העלייה החדה הצפויה בריביות שידרשו מהן המשקיעים. סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הזהירה השבוע כי היא עשויה להוריד את דירוג האשראי למדינות מרילנד, דרום קרוליינה, ניו מקסיקו, וירג'יניה וטנסי בשל תלותן בכספים מהממשל הפדרלי, שהופכת אותן לפגיעות להורדת דירוג של ארה"ב. מודי'ס הודיעה כי 7,000 רשויות מקומיות נוספות עשויות לספוג הורדות דירוג אם ארה"ב תאבד את דירוג האשראי שלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}