כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

האיסור לא הועיל - ובחסידות הקשיחו נהלים • על מה הוחתמו האברכים?

בפסח כינס האדמו"ר מדושינסקיא כינוס חירום בבית מדרשו • האברכים והבחורים הוזהרו: "מי שייתפס עם סלולארי לא כשר - יסולק מהישיבה והמוסדות" • מכשירים נשארו בכיסים - והאברכים קיבלו מכתב בו הם נדרשים לענות על שאלות שמטרתן לגלות: מי עובר על האיסור • המסמך המלא

האדמו"ר מדושינסקיא. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
האדמו"ר מדושינסקיא. צילום ארכיון: בחדרי חרדים



לפני כחמישה חודשים (ה' באדר), השיא האדמו"ר מדושינסקיא את בתו. מאות החסידים, שרצו להתעדכן בשמחה של החסידות, רכשו מכשירי בלאקברי, בהם הועברו עדכונים ותמונות מבית האדמו"ר.

חסידים שרכשו עוד לפני החתונה את מכשיר הבלאקברי, עודדו את חבריהם להצטרף לקבוצות הייעודיות, שנפתחו לכבוד החתונה - והמכשיר הפך למוצר חובה בכל כיס חסיד דושינסקאי.

בחול המועד פסח ערך האדמו"ר כינוס במרכז החסידות בירושלים. אל הכינוס המיוחד הגיעו כל אברכי ובחורי החסידות, והאדמו"ר ניצל את ההזדמנות בכדי לתקוף בחריפות את המכשירים הסלולארים שחדרו בעוצמה רבה לחסידות.

האדמו"ר אמר לבחורים שהשתתפו במעמד, כי אסור באיסור חמור להחזיק מכשיר שאינו כשר. "אינטרנט ומחשבים, כבר לא צריך לדבר. מי שיתפס עם מכשיר לא כשר – יזרק מהישיבה מיידית", אמר האדמו"ר.

"הורה שיחזיק מחשב בביתו, בניו יסולקו מהמוסדות". אמר האדמו"ר, "אני מזהיר ואומר שלמי שיש אי אלו מהמכשירים שישרוף את זה היום בלילה. המון בתים נהרסו בגלל זה, הרבה מקרי גירושין קרו בגלל החורבן הזה".

אלא שאזהרות האדמו"ר - לא הועילו, וחסידים רבים המשיכו להחזיק ברשותם את המכשירים הפסולים.

בסוף השבוע שעבר קיבלו אברכי החסידות מכתב מטעם 'ועד הרבנים לענייני תקשורת', ובו טופס שחובה עליהם למלא.

השאלות עליהן יענו החסידים: האם הוא או אשתו עובדים עם מחשב? האם יש במחשב אינטרנט חסום על ידי שרת כשר? והאם יש ברשות אחד מבני המשפחה מכשיר בלאקברי?

אחד מהחסידים אומר ל'בחדרי חרדים': "זו פעם ראשונה בהיסטוריה שהאדמו"ר דיבר בצורה חריפה ובקול רם. האדמו"ר דיבר מספר פעמים נגד האינטרנט, אך בדרשתו בחול המועד פסח האדמו"ר החל לפעול בעניין, ואף הקים ועד רבנים, בראשותם של הרב עמרם הופמן מירושלים, הרב יהושוע ליבוביץ מבני ברק, והרב יום טוב ליפא נייהויז מבית שמש.

"מי שאחראי על ועדת הרבנים מהבחינה הטכנית הוא הרב אליעזר ליפא כהנא (בנו של האדמו"ר מספינקא שנפטר היום), שנחשב לאחד ממקורבי האדמו"ר".

המכתב:

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}