כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

החמאס חושף: כך חטפנו את גלעד שליט

בטאון הזרוע הצבאית של הארגון משרטט בזה אחר זה את כל שלבי מבצע חטיפתו של החייל גלעד שליט: מרגעי התכנון ועד המתקפה הצבאית על הבסיסים והפשטת המדים שלו

החמאס חושף: כך חטפנו את גלעד שליט

החמאס חושף היום פרטים על חטיפתו של החייל גלעד שליט ומגלה כמה עובדות על הארגון ודרכי פעילותו. הדברים התפרסמו בירחון "אל-קסאמיון", השייך לזרוע הצבאית של הארגון.

המבצע תוכנן מלכתחילה כפיגוע חטיפה. לדברי הארגון, איסוף המודיעין התמקד במוצבים ובנקודות שמירה צה"ל סביב כרם שלום. תצפיתני החמאס בחנו היטב את כל הצירים של צה"ל ורכביו, וכן את זמני החלפת המשמרות. הכל תועד במצלמות.

יעד הפיגוע סומן ומיד יצאה לדרך חולית החטיפה. מלבד אנשי חמאס היו בה גם פעילים מארגון וועדות ההתנגדות של ג'מאל אבו סמהדנה, שחוסל זמן קצר לפני הפיגוע, לצד אנשי "צבא האיסלאם".

לדברי בטאון החמאס איש מהגורמים לא ידע בדיוק על פרטי הפעולה וכן החוטפים עצמם עודכנו בפרטים רק במהלך המבצע עצמו.

יום לפני החטיפה, ראו החוטפים סרטון וידאו של המוצב בכרם שלום, אז נמסר להם ראשונה יעד הפיגוע ומיקומו. בלילה הם נלקחו על ידי רכבים למנהרה שנחפרה תחת למוצב, כאשר כל אחד מהם מצויד בטלפון נייד ואוזניה.

בשעה חמש לפנות בוקר, פתח החמאס במתקפה כבדה על מעברי סופה, כרם שלום והמוצבים הסמוכים במטרה לרתק את החיילים ולהסיט את תשומת ליבם מהגזרה בה בוצע הפיגוע. במקביל, המחבלים יצאו מן המנהרה, התפצלו לכמה חוליות והחלו לתקוף את היעדים המתוכננים. הם הרגו את סגן חנן ברק, סמ"ר פאבל סלוצקר ז"ל ולקחו בשבי את גלעד שליט.

הם הורידו מגלעד את מדיו והסיעו אותו במהירות מהמקום, כאשר אנשי חמאס יושבים לצידו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}