כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ההסתדרות הרפואית: נתניהו חייב להתערב כדי להגדיל תקציב ההסכם

נמשך הדיון בבימ"ש בבקשת המדינה להוציא לרופאים צווי מניעה; הממונה על השכר באוצר אילן לוין: "כאשר מתמחים מאשפזים את עצמם במחלקות זו פגיעה בציבור"

  • כ"ג תמוז התשע"א
מחאת הרפואים
מחאת הרפואים

הדיון בבקשת המדינה להפסיק את עיצומי הרופאים נמשך היום בבית הדין הארצי לעבודה. המדינה דורשת שבית הדין יורה לצדדים לפנות לבוררות לאחר כישלון המו"מ. הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, אמר כי הוא "חושש שהדברים ייצאו משליטה". לדבריו, "כאשר מתמחים מאשפזים עצמם במחלקות זה לא עניין של יחסי עבודה אלא פגיעה אמיתית בציבור".

הדיון בבית הדין לעבודה בבקשת המדינה להוציא צווי מניעה לרופאים נמשך. עו"ד אורנה לין, המייצגת את הרופאים, הציעה מתווה לפיו יינתן שבוע נוסף למשא ומתן ליצירת מסמך שימפה את ההסכמות וחוסר ההסכמות בין הצדדים ויצירת מתווה מוסכם ודרכי פעולה בנושאים שאינם מוסכמים.

לדברי לין, אין עדיין הסכמה על אורך פריסת ההסכם. "ביום שישי הגענו עם המומחה הכלכלי שלנו להמשך המשא ומתן אך משום מה האוצר בחר לדבר על בוררות. בגלל הכסף החסר להסכמה על עלות ההסכם, רק אם תהיה התערבות של ראש הממשלה אפשר יהיה להגיע להסכם".

לין הוסיפה כי "אני מצפה שלאחר 127 ימים של סכסוך עבודה וצעדים ארגוניים ראש הממשלה יתערב. כל עוד הוא לא ייכנס לעניין מסגרת העלות של ההסכם נישאר בבעיה".

"התופעה שמתרחשת בבתי החולים על ידי המתמחים עלולה לצאת משליטה", אמר אילן לוין, הממונה על השכר במשרד האוצר. "נשמח למשא ומתן, אך מה שקורה בימים האחרונים גורם לכך שהקשב של ההסתדרות הרפואית ממילא לא נתון למשא ומתן, אלא להתרחשויות בשטח. אם חלק מהגורמים ירגישו שאפשר להלחיץ את הארגון היציג, אני חושש שהדברים ייצאו משליטה".

לוין מתח ביקורת על צעדי המתמחים מהשבוע האחרון, ואמר כי "כאשר מתמחים מאשפזים את עצמם במחלקות זה לא עניין של יחסי עבודה - זו פגיעה אמיתית בציבור, והמצב כבר לא בשליטת הארגון היציג".

לדבריו, ההסכם שעמד לפני חתימה עם ההסתדרות הרפואית היטיב עם המתמחים: "ההסכם אמור לטפל במספר דברים בעניין המתמחים", הסביר. "הראשון הוא הקלה במספר התורנויות, בדרך של תוספות כוח אדם ובתורנויות מומחים, מענקים נדיבים, טיפול במקצועות במצוקה והתייחסות לפריפריה".

באשר לדרישת המתמחים לתוספת של 1,000 תקנים, אמר לוין כי "תקנים לא יפתרו את הבעיה. יש כרגע מחסור ברופאים במדינת ישראל. ההסכם נותן יותר לפריפריה, שם יש קושי להרוויח יותר. הדבר נעשה על ידי מתן קדימות, תקנים ותמריצים כספיים. הקצאת תקנים בלי חלוקה לא תפתור את הבעיה".

בנוסף, טען לוין כי הסכם יכול לחזק את מערכת הבריאות הציבורית: "ההסכם, דרך מתכונת דיווח הנוכחות (שעון נוכחות), אורך ההסכם והדיפרנציאליות שלו, היה אמור לתת הרבה יותר למי שתורם יותר בבתי החולים הממשלתיים. מי שעושה יותר שעות, מי שהמקצוע שלו במצוקה, מי שיעשה יותר תורנויות לילה, מי שיחנוך את המתמחים - היה אמור לקבל יותר. צריך לדאוג לחזק את בתי החולים הממשלתיים ולאזן את המטוטלת הזאת שדוחפת רופאים לפרקטיקה הפרטית", אמר לוין
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}