כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

בנק ישראל: הריבית תישאר ללא שינוי

בפעם שניה ברציפות: בנק ישראל נמנע מלהעלות את הריבית • הערכות: עד סוף השנה צפויה הריבית לעבור את היעד של 4% • הריבית עומדת על רמה של 3.25%

סטנלי פישר. לא נגע בריבית
סטנלי פישר. לא נגע בריבית

בנק ישראל מפרסם היום (ב) כי ריבית בנק ישראל לחודש אוגוסט תישאר ללא שינוי ברמה של 3.25%, מדובר בחודש השני ברציפות שהריבית נותרת על כנה, זאת לאחר סדרה של העלאות חדות בשיעורה.

בנק מציינים לחיוב את ההתקדמות בנושא הדיור מאז החלה העלאת הריבית וקובעים כי "היצע הדירות ממשיך לגדול, ובחודש אפריל הסתכמו התחלות הבנייה של דירות (ב-12 החודשים האחרונים) ב-41,583, לעומת 37,489 דירות בתקופה המקבילה אשתקד (עלייה של 11%). סיומי הבנייה של דירות עמדו על 33,841, לעומת 31,374 דירות בתקופה המקבילה אשתקד (עלייה של 7.9%)".

"מתחילת השנה ניכרת התמתנות במכירת דירות חדשות תוך עלייה בדירות שנותרו למכירה. מחירי הדירות, הנמדדים על פי סקר מחירי הדירות ואינם נכללים במדד המחירים לצרכן, עלו בחודשים אפריל-מאי בקצב חודשי של 0.7%, לאחר עלייה של 1.5% בחודשים מארס-אפריל. הקצב השנתי של עליית מחירי הדירות ירד במקצת, אך ממשיך להיות גבוה, וב-12 החודשים שהסתיימו במאי עלו מחיריהן ב-13.7%, לעומת עלייה של 14.5% בנתון זה בחודש הקודם".

בבנק מציינים בסיפוק כי "השפעת העלאת הריבית, צעדי בנק ישראל בתחום המשכנתאות והצעדים שנקט משרד האוצר במיסוי על נדל"ן, יחד עם המשך הגידול של מספר התחלות הבנייה צפויים לבוא לידי ביטוי במחירי הדירות במהלך השנה הקרובה".

עוד מציינים בבנק כגורם משמעותי להחלטה את מצבם של השווקים הגלובליים: "ריביות הבנקים המרכזיים במשקים המפותחים המובילים עדיין נמצאות ברמות נמוכות וצפויות להישאר כך לתקופה ממושכת. החשש מפני התמתנות בצמיחה בארה"ב והחרפת משברי החוב אף הובילו לצפיות להאטה בקצב העלאות הריבית ובארה"ב ובאירופה".

לאור כל זאת, כאמור, תישאר הריבית לחודש אוגוסט על כנה, למרות זאת, כלכלנים מעריכים כי סטנלי פישר טרם נסוג מכוונתו להעלות את הריבית לשיעור של לפחות 4% עד סוף שנת 2011.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}