כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

חבר'ה, תתעוררו! • למה נכשל יריד התעסוקה?

אבי גליק התארח ביריד התעסוקה לציבור החרדי וחזר מדוכא מעתיד התעסוקה החרדית • על הזלזול בציבור החרדי ועל כשלון המכללות ביישום תעסוקה לבוגריהם

חבר'ה, תתעוררו! • למה נכשל יריד התעסוקה?
קובי הר צבי

ברעש גדול נפתח אמש (א') יריד התעסוקה החרדית - ובקול דממה דקה הוא נסגר.

קשה לדעת באופן מדויק כמה נשים אכן מצאו עבודה באמצעות היריד, אך דומה כי הבעיה חריפה ומעמיקה בהרבה.

שורש הבעיה נעוץ בזלזול, זלזול של המעסיקים בכוח האדם החרדי, זלזול של המארגנים באינטלגנציה החרדית וזלזול מחפיר של מקומות הלימודים השונים בבוגריהם ובוגרותיהן.

חלק גדול מבעלי הדוכנים ביריד היו אותם מרכזי לימוד שמבטיחים מעל כל במה השמה מלאה לבוגרים במקצוע - אותם בוגרים שהסתובבו בין הדוכנים ונאלצו להסתפק בהצעה לשירות לקוחות באיזו חברה סלולרית או בתנאים מחפירים בחברה דרג ג' כלשהי.

כי אכן, הגיע הזמן לדרוש קבלות, כבר כמה שנים שבתי הספר המגזריים מפרסמים ומפמפמים מעל כל במה על שילוב מוצלח של הבוגרים בעבודה, אולי, לשם שינוי, יוכלו הללו להתחיל לספק קבלות.

אין ספק, כי אם אחד מבתי הספר המדוברים היה מציג אתמול ביריד רשימה נכבדה של בוגריו שאכן השתלבו במהירות ובמכובדות בשוק העבודה - הוא היה לוקח את כל הקופה, אלא שדומה שאף אחד אינו יכול להתפאר בכגון דא.

למרות זאת, אי אפשר להפנות את האצבע המאשימה למרכזים הלימודיים בלבד, גם המעסיקים במדינת ישראל טרם בשלים לחלוטין לקלוט עובדים ועובדות מהמגזר החרדי, ולאו דווקא באשמתם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}