כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הקומנדו האמריקני ילמד החיילים לשחוט

צבא ארה"ב הודיע: מעוניין לאמן את החיילים בטכניקות שחיטה ובישול בסגנון אפגני מקומי • המשמעות: החיילים יתמקצעו בשחיטה הקרובה לזו הנהוגה ביהדות

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

פיקוד הכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב (SOCOM) הודיע בשבועות האחרונים, כי הוא מעוניין לאמן את חייליו בטכניקות שחיטה ובישול בסגנון אפגני מקומי. המכרז הלא שגרתי מפרסם צורך בסמינר בן שלושה ימים שיכלול ראשי בקר, עזים וחיות מקנה אחרות ולהפכם לארוחה אפגנית מסורתית וטעימה.

הבלוג הביטחוני Danger Room מפרסם, כי המטרה מאחורי ההכשרה הייחודית הוא שיפור יכולותיהם של הלוחמים בחוד החנית להתחבר למנהיגים שבטיים מקומיים, במהלך פעילותם, זאת בכדי להשיג שיתוף פעולה מיטבי ברחבי המדינה מוכת הקרבות.

הניגשים למכרז נדרשים ללמד את החיילים כיצד להכין ארוחה "המבושלת ומוגשת בהתאם לציפיותיהם של זקני הכפר". עוד מצוין, כי המתכונים צריכים להיות מקובלים, מוכרים ורלוונטיים לפחות לחמש השנים האחרונות. עוד נדרש, כי המתכונים יעשו שימוש בתבלינים מקומיים.

כאמור, ההכשרה הנדרשת צריכה לחלול גם אימונים בשחיטה מוסלמית כשרה (חלאל), שאינה שונה מאוד מהמקובלת ביהדות, זאת כמובן כדי לא לגרום לפגיעה ברגשות המקומיים, ולגרום לכך שהם אכן ישבו לסעוד עם מארחיהם האמריקנים.

אם מגישים בשר כמנה עיקרית, צריך גם מאפים למנה ראשונה ולכן נדרשים החיילים לעבור גם השתלמות קצרה באפיית לחם מקמח מלא. במכרז לא צוין כנראה צורך בקינוחים, שכנראה פחות מקובלים באזורי הכפרי של אפגניסטן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}