כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ש"ס עם 'בית שמעיה': "שר האוצר, די לביקורות"

יו"ר סיעת ש"ס אברהם מיכאלי שיגר מכתב תקיף לשר האוצר, יובל שטייניץ: "המבקרים שהגיעו לישיבת בית רבי שמעיהו, אינם יכולים להמשיך בתפקידם!" • פרסום ראשון

ישי, מיכאלי וגפני בכינוס המחאה. צילום:יעקב כהן
ישי, מיכאלי וגפני בכינוס המחאה. צילום:יעקב כהן

בעוד ראשי הישיבות נשמעו אתמול מבולבלים בקשר לזהות המשרד האשם בפרשת הביקורות ובתעלולי המפקחים, והיו מהם אף שסברו כי "משרד הדתות ממונה", בסיעת ש"ס לא מתבלבלים. כזכור, אתמול הגיע אל כינוס הרבנים לא פחות מאשר יו"ר תנועת ש"ס, שר הפנים, אלי ישי, אותו שיגר הגר"ע יוסף במיוחד אל האירוע, כשאליו נלווים סגן שר האוצר, איציק כהן וגם יו"ר הסיעה, אברהם מיכאלי. אין ספק שהדבר הוכיח כמאה עדים את הזעזוע הרב אותו חש הרב בהקשר לפרשה המבישה שאירעה בישיבת 'בית שמעיה'.

אבל בש"ס לא הסתפקו באסיפה, וכבר הספיקו לשגר מכתב תקיף לשר האוצר, יובל שטייניץ, בו הם רואים את האחראי לנעשה בתחום משרדו. את המכתב ניסח ושלח ח"כ מיכאלי, והעתקים ממנו שוגרו אל השר ישי, שר הדתות יעקב מרגי, שר החינוך גדעון סער וכן אל הרב שלמה אנגלנדר שליט"א ר"י בית שמעיה.

המעניין הוא כי המכתב נוסח כבר ביום חמישי האחרון, אך נשלח מאוחר יותר, ותשובה עליו טרם נתקבלה.

"הנידון: הקפאת הביקורות בישיבות עד לקיום דיון בענין הכפפת הביקורות לגורם אחר".

"כפי שנמסר לי אתמול – יום רביעי, בוצעה ביקורת מטעמכם בישיבת 'בית רבי שמעיהו' בבני-ברק. על אף שהיה זה במהלך שיעורו השבועי (המכונה בעולם הישיבות "שיעור כללי") של ראש הישיבה, מיאנו שני ה"מבקרים" להמתין לסיומו, ובצעד בוטה אף נכנסו להיכל הישיבה, לעיני 350 תלמידים משתאים, ותבעו מראש הישיבה שייפסק השיעור לצורך הביקורת".

"על האיוולת שבצעדם המחוצף מיותר להרחיב, ואחת היא אם מדובר בעובדי-מדינה או בנותני-שירותים, ו/או אם מדובר בנציגים של משרד ממשלתי זה או אחר. כב' השר הוא האחראי מיניסטריאלית על המבקרים הנ"ל, ומכאן דרישתנו אליך לנקוט צעדים ממשיים ומשמעותיים נגדם".

"מזה זמן לבנו כבד בכל הקשור לביקורות הנערכות במוסדות התורניים, כאשר לא אחת התחושה היא של ציד, והגישה למבוקרים היא כאל "פושעים". כל אימת שהגיעו לידינו עדויות על התנהגות מחפירה מצד המבקרים, השמענו מחאה וזעקה. אך, עתה לכאורה נרשם שיא, המחייב הסקת מסקנות".

"אותם המבקרים שהגיעו לישיבת "בית רבי שמעיהו" כנ"ל, אינם יכולים להמשיך בתפקידם".

"זאת ועוד, עמיתיהם ושולחיהם חייבים לקבל הנחיות ברורות אודות הגישה והיחס למנהלי המוסדות, לתלמידים ולראשי-הישיבות. כמו-כן, נבקשכם לקיים דיון דחוף עם מייצגי עולם התורה – חברי-כנסת ונוספים – באשר להצעות נוספות, ובכללם הכפפת הביקורות לגורם אחר. ועד אז אנו מבקשים להקפיא את כל הביקורות המיועדות בישיבות".

כידוע, עד כה לא פעל המכתב את פעולתו, וגם הבוקר ערכו פקחי החשכ"ל ביקורות פתע בישיבות. גם לא ידוע על סילוקם מהתפקיד של שני ה"מבקרים" הנ"ל.




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}