כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

'פקחי הביקורות' לא עודכנו על 'כינוס המחאה' - וסולקו

פקחי הביקורת של האוצר, שהגיעו אל ישיבות 'רבינו חיים עוזר' ו'נחלת דוד' - סולקו: הביקור נוגד החלטות 'כינוס המחאה' • צאיידה: הביקורות מבוטלות מהבוקר

ראש ישיבת רבינו חיים עוזר (מימין) עם ראשי ישיבות בכינוס המחאה, אמש. צילום: יעקב כהן
ראש ישיבת רבינו חיים עוזר (מימין) עם ראשי ישיבות בכינוס המחאה, אמש. צילום: יעקב כהן



פקחי משרד האוצר שהגיעו הבוקר (א) אל בניין ישיבת 'רבינו חיים עוזר' בבני-ברק, כדי לערוך ביקורת שיגרתית, נשלחו על-ידי ראש הישיבה, הגאון רבי מנחם צבי ברלין, החוצה כלעומת שבאו.

ראש הישיבה, שהשתתף אמש (מוצאי שבת) בכינוס המחאה של ראשי הישיבות בישיבת 'בית שמעיה', פעל בהתאם למסקנות עליהן החליטו משתתפי הכינוס, כאשר אחת ההחלטות הייתה, כי "במשך שבוע זה יוקפאו כל הביקורות ללא יוצא מהכלל", עד שוועדת ראשי הישיבות שתוקם תציג את "דרך הביקורת הנכונה".

גם בישיבת 'נחלת דוד' בפתח-תקווה, לשם הגיעו הפקחים, הודיעו להם מיידית כי הביקור נוגד את ההחלטות ראשי הישיבות אמש.

אלא שהפקחים שהגיעו אל בנייני הישיבות בשעת בוקר מוקדמת, טרם קיבלו הוראות משולחיהם. שכן, שר האוצר יובל שטייניץ היה בישיבת הממשלה, וסגן שר האוצר איציק כהן, ויו"ר ועדת הכספים משה גפני - שהוסמכו על-ידי ראשי הישיבות להציג בפניו את החלטות הכינוס - טרם הספיקו לבצע את השליחות, בשל השעה המאוחרת (אחרי חצות) בה הסתיים 'כינוס המחאה'.

הבוקר נערכה ביקורת נוספת בכולל שבשיכון ה'. וכפי שמסתמן ממשיכים בינתיים הפקחים בסדר יומם הרגיל, כמתוכנן וללא כל שינוי.

במקביל, פנה ח"כ ישראל איכלר, יו"ר סיעת יהדות התורה, אל שר החינוך גדעון סער, אל שר האוצר יובל שטייניץ, ואל החשב הכללי במשרד האוצר, וביקשם לשלוח פקחים לאוניברסיטאות ומכללות לספירת ראשים והצגת ת.ז., לבדוק את משתתפי השיעורים ושעות הלימודים, בדיוק כפי נוהל הפיקוח בישיבות ובכוללים.

איכלר דרש גם להחיל את נוהל הפיקוח הקיים בארגוני תרבות חרדית, על מיליארד השקלים של מוסדות התרבות בארץ, ולספור את מספר המשתתפים באירועי התרבות הללו.

אייכלר הוסיף, כי יש לשלוח פקחים למקומות העבודה במיגזר הציבורי, לבדוק כמה עובדים נמצאים במקומם בשעות העבודה ולקצץ במשכורותיהם, לפי הכללים הנהוגים בפסילת רשימות הכוללים ובישיבות.

הבוקר התקשר הממונה על אגף הפיקוח על הישיבות במשרד החינוך, עמוס צאיידה, לסגן החשכ"ל, יאיר טל, ושוחח עמו אודות המצב. אחר כך התקשר לשלמה ברילנט מאיגוד הישיבות, ואמר לו כי לא יתחשב בממצאי הביקורות מהיום, וזאת לאור ההחלטות אתמול בכינוס המחאה.

האם הדבר מעיד על הפסקת הפיקוח לשבוע הקרוב? לא בטוח. שכן, משרד החינוך עצמו הוא זה ששב והזכיר לכולנו שמשרד האוצר הוא האחראי על הביקורות. תוצאותיהן מוגשות לאגף הפיקוח שבמשרד החינוך, אך למשרד החינוך אין כל קשר לפקחים ולטיב עבודתם.

בכל הנוגע למשרד האוצר, שהוא זה שאחראי בפועל לעבודת הפקחים, עד כה, למרות הבטחותיו של סגן שר האוצר, איציק כהן, כי יתנצלו בפני ראש ישיבת 'בית שמעיה', לא נעשה כל שינוי מעשי של נהלים במשרד.

עוד בנושא:

חוצפה • הפקחים דרשו מראש הישיבה להפסיק השיעור
איגוד הישיבות דורש מצאיידה: "פטר את המפקח החצוף"
התפתחות דרמטית • החשכ"ל לגפני: נתנצל בפני ראש ישיבת 'בית שמעיה'
ביקור פתע • סגן השר מוזס בישיבת 'בית שמעיה'
ראשי ישיבות וח"כים מתכנסים ב'בית שמעיה' • "אל תפריעו לנו ללמוד"
הגר"ע במכתב לכינוס ראשי הישיבות ב'בית שמעיה': "שמעתי ותרגז בטני"
ראשי הישיבות בכינוס מחאה: "לא מוכנים להמשיך עם ביקורות כאלו!"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}