כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

סבא קלצקי מדבר • לייבי אמר: לפחד רק מהקב"ה

ר' יוסף קלצקי, סבו של לייבי ז"ל, מדבר על נכדו האהוב • "הוא היה ילד פיקח, ילד מיוחד" • "הוא אמר שאינו מפחד ללכת לבדו ויש לפחד רק מהקדוש ברוך הוא"

לייבי קלצקי ז"ל
לייבי קלצקי ז"ל

עם תום 'השבעה' של בני משפחת קלצקי, שאיבדה את לייבי ז"ל, ברצח מחריד ומזעזע, שוחח הרב יוסף קלצקי, אביו של נחמן קלצקי, וסבו של לייבי, עם מוקד הנייעס '6006060'. במהלך השיחה הוא סיפר על תחושותיו בימים האחרונים, הפגישה האחרונה, ועל הבקשה של הנכד ללכת לבדו ברחוב.

"התחינות, התפילות והבקשות זה מה שמחזק אותנו. אנחנו יודעים שיש לנו ממי לבקש, להתחנן ואל מי להתפלל. אנחנו גם יודעים שאין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים. אבא שלנו בשמיים הוא העוזר של כולם. הדברים הללו מביאים אותנו לכך שכולנו לב אחד לה' אחד, וכל זאת שיהיה לזכותו של לייבי".

• מתי בפעם האחרונה פגשתם את הנכד?

"בשבוע האחרון לפני שקרה את האסון. משפחתו של לייבי באו כל ערב שבת. הבן שלי עם המשפחה שלו ועם הילדים. לפעמים הוא היה מגיע גם לבד עם הילדים.

"בפעם האחרונה הם באו לומר לנו שבת שלום... זאת הייתה הפעם האחרונה שראיתי את לייבי...

"הוא דיבר בדרך ארץ כל הזמן, בפרט באותו יום שישי האחרון. הוא אמר: 'אני לא מפחד ללכת לבד. אנחנו צריכים לפחד רק מהקב"ה. הוא היה ילד פיקח, ילד מיוחד, הפלא ופלא. היה אפשר לראות את המידות ואת היראת שמים שלו. המלמד וההנהלה שלו רק דיברו על כך שהוא היה ילד שרק אפשר ללמוד ממנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}