כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

יש ידידים בוושינגטון • אושר הסיוע הכלכלי לישראל

בית הנבחרים האמריקני, אישר באופן גורף את הסיוע לישראל בסך 3 מיליארד דולר • הסיוע למצריים ולמדינות ערב האחרות, קוצץ והוטלו עליו הגבלות רבות

ביקש תקציב של 51 מיליארד
ביקש תקציב של 51 מיליארד

חברי בית הנבחרים האמריקני הוכיחו אתמול (ד) שוב, כי ארצות הברית היא ידידת ישראל: אושרה הצעת החוק להקצבת כסף לישראל ומדינות אחרות.

הממשל הגיש בקשה לאשר לו תקציב של 51 מיליארד דולר לצרכים אלו, אך ועדת החוץ של בית הנבחרים קיצצה כ-6.5 מיליארד דולר מהבקשה. למרות זאת הסכום המיועד לישראל בסך 3 מיליארד דולר מתוך הסיוע, אושר במלואו.

יתירה מכך, חברי הבית טרחו להוסיף הערות וסייגים נוספים לטובת ישראל: בין השאר דרשו לא להעביר את הסיוע למצרים לפני שיתברר שהמשטר החדש מתכוון להמשיך ולקיים את הסכם השלום עם ישראל, כמו גם מניעת סיוע מלבנון והרשות הפלסטינית, במידה וגורמי טרור כחיזבאללה או החמאס יהיו חברים בממשלה.

בנוסף הבהירה הוועדה, כי עד 2014 היא דורשת מהממשל להעביר את השגרירות האמריקאית בישראל לירושלים. בעבר צורפה לדרישה הבהרה, כי לצורך האינטרסים האמריקאים יוכל הממשל להימנע מההעברה כזו, אולם עתה הובהר בפירוש כי על ההעברה להתבצע ללא שום תנאי.

בנוסף אושרה בתוך התקציב העברת 205 מיליון דולר, להמשך פיתוחה של מערכת יירוט הטילים 'כיפת ברזל'.

הציפיות הן כי בית הנבחרים יעביר את ההחלטות בקלות באמצעות הרוב הרפובליקני, אך הסנאט צפוי לרכך במעט את ההחלטות, ולהקל על אובמה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}