כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

אכלה אגוזים, איבדה את ההכרה, משפחתה יתרמו אבריה

אכלה אגוזים, איבדה את ההכרה, משפחתה יתרמו אבריה

צעירת בת 26, הגיעה למצב של מוות מוחי, במחלקה לטיפול נמרץ כללי, במרכז הרפואי תל-אביב כתוצאה מאכילת שוקולד שהכיל אגוזים בהיותה אלרגית לאגוזים.

הצעירה, חן אפרת תושבת אילת, בילתה ביום חמישי 14.7.11, עם חברותיה בבית קפה תל-אביבי, והזמינה וופל בלגי, תוך שהיא מציינת ע"פ עדויות חברותיה, שהיא רגישה לאגוזים, ומוודאה כי השוקולד שהיא מקבלת הינו מסוג "שחר", ולא מממרח הכולל אגוזים. מסתבר, כי המנה שהוגשה לה כן כללה שוקולד שהכיל סוג של אגוזים וזאת למרות שהיא ציינה זאת מפורשות.

הצעירה הובהלה לבית החולים איכילוב בתל אביב כשהיא במצב קשה לאחר החייאה ממושכת של מד"א כשהיא סובלת מאי ספיקה נשימתית קיצונית ומחוסרת הכרה, זאת על רקע התקף אסטמה, משני לאלרגיה כתוצאה מאכילת אגוזים.

הצעירה, הועברה לטיפול נמרץ מיידית והוחל בטיפול מאסיבי להצלתה. במהלך שלושת הימים הראשונים נעשו בה טיפולים שונים שחלקם אף ייצבו את מצבה, אך לצערנו, חרף מאמצי הרופאים, נקבע הבוקר (ה') כי הצעירה שרויה במצב של מוות מוחי.

מהמרכז הלאומי להשתלות. נמסר כי משפחת הצעירה ביקשה למסור כי היא מבקשת לתרום את איבריה למען חולים אחרים.

אמה של הצעירה אמרה היום במסיבת עיתונאים שערכה בבית החולים איכילוב כי "קטפו לי את הפרח. הרעילו את הבת שלי. היא מקפידה כל החיים שלה, מאז שהיא ילדה היא ידעה שזה לא טוב לה. היא התכוונה לנסוע ליוון לעשות חיים. אני כועסת, פה בישראל לא מודעים לדבר הזה. כשמישהו בא ואומר 'אני רוצה לדעת', שיהיו מודעים. אני לא יודעת איך אני חוזרת הביתה. לפחות אני עושה משהו טוב ותורמת את האיברים שלה".

עמותת יה"ל לייעוץ והדרכה לאלרגיות מזון, הגיבה למותה של צעירה מאלרגיה לאגוזים ומאשימה את משרד הבריאות ""אנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה. לצערנו, איננו מופתעים מהאירוע ומתוצאותיו הטראגיות. מסעדות, כמו גם יצרני המזון, מאז ומתמיד התייחסו לנושא אלרגיות מזון בקלות ראש ולא פעם הובילה התייחסותם הרשלנית למקרים חמורים ואף למוות. משרד הבריאות גורר רגליו כבר למעלה משלוש שנים - שולח טיוטות לא מספקות ומבושש להוציא תקנות לסימון מוצרי מזון ובכך הוא למעשה מפקיר את האוכלוסייה האלרגית, ברובה ילדים. לצערנו שני מקרים הסתיימו כמו המקרה הטרגי הזה - במוות. לא נותר לנו אלא לקוות שמקרה זה יגרום להתעוררות בקרב מקבלי ההחלטות ויצרני המזון".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}