כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

התפתחות דרמטית • החשכ"ל לגפני: נתנצל בפני ראש ישיבת 'בית שמעיה'

ש"ס גינתה • יהדות התורה - וסגן שר החינוך בתוכה - איימו בהצבעת אי-אמון • ושר החינוך עצמו, שהתנער תחילה מאחריות, התערב לראשונה, פנה לחשבת הכללית באוצר וביקש: לקבוע כללים לביצוע הביקורות באופן מכובד ומכבד • הפקחים יוזמנו לבירור • גפני: לפטר אותם! • חשיפה בלעדית

תלמידי ישיבה ממתינים לביקורת הפקחים. צילום ארכיון
תלמידי ישיבה ממתינים לביקורת הפקחים. צילום ארכיון



הביקורת הברוטלית והחוצפה של פקחי משרד האוצר, שהגיעו אתמול (ד) לישיבת 'בית שמעיה' בבני-ברק - אשר נחשפה אתמול באתר 'בחדרי חרדים' - מעוררת סערה במערכת הפוליטית.

הפקחים, שהגיעו לערוך ביקורת בישיבה באמצע 'שיעור כללי' של ראש הישיבה, הגאון רבי שלמה אנגלנדר, התבקשו להמתין עד לסיום ה'שיעור'. אולם הפקחים סירבו להיענות לדרישה, עלו לבמה - ודרשו להפסיק את השיעור באופן מיידי. תלמידי הישיבה, שנדהמו מהפגיעה ברבם, סילקו את הפקחים מהמקום.

עוד בנושא:
חוצפה • הפקחים דרשו מראש הישיבה להפסיק השיעור
איגוד הישיבות דורש מצאיידה: "פטר את המפקח החצוף"

בעקבות הסערה הודיע הערב (ה) אגף החשב הכללי באוצר ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, כי ביום ראשון יתנצלו בפני ראש ישיבת 'בית שמעיה'. כמו כן, הבטיחו בחשכ"ל לזמן את הפקחים לבירור.

לגפני, אגב, זה עדיין לא מספיק. יו"ר ועדת הכספים דורש את פיטוריהם של המפקחים המעורבים בפרשה. "הנציגות החרדית תגן בגופה נגד הרדיפה של ראשי הישיבות ועולם התורה", אמר ל'בחדרי חרדים'.

מלשכת שר החינוך עדיין לא נמסרה תגובה לידיעה.

ראש הישיבה, הגאון רבי שלמה אנגלנדרצילום: ראש הישיבה, הגאון רבי שלמה אנגלנדר
ראש הישיבה, הגאון רבי שלמה אנגלנדר


שר החינוך עושה מעשה

הסערה החלה בבוקר - בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים'. יו"ר סיעת ש"ס, אברהם מיכאלי, מיהר לשוחח בנושא עם שר החינוך גדעון סער. תחילה התנער שר החינוך מאחריות והאשים את החשב הכללי באוצר כי הוא זה שמפקח על הפקחים.

אולם ההתנהלות המחוצפת של הפקחים לא נעמה לאוזני שר החינוך, גדעון סער. בעוד הוא עצמו עושה את כל המאמצים כדי לקשור קשרים טובים והוגנים עם הציבור החרדי, דומה כי ברקע מתעקשים גורמים שונים להפריע לו בדרכו.

לפני מספר ימים היה זה מכתבו של מנכ"ל משרדו, ד"ר שמשון שושני, שהביא למתיחות, לאור הוראתו של הגרי"ש אלישיב לבל ישתפו מנהלי הסמינרים פעולה עם ועדות השיבוץ של משרדה החינוך. פגישתו עם הגר"ע יוסף ודברי החיזוק ששמע ממנו הצליחו, לפחות לעת עתה, ליישר את ההדורים.

ואז נפלה עליו פרשת 'בית שמעיה'.

מצד אחד, משרדו אינו אחראי על פעילות הפקחים. מצד שני, הציבור החרדי, שאינו מבין בדקויות מעין אלה, רואה במשרד החינוך את האשם באופן אוטומטי, בכל הליך פיקוח שכזה.

בסוף החליט לעשות מעשה: בצעד תקדימי, בשעת אחר צהריים, שוחר השר עם החשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, והבהיר לה את דעתו בנושא. השר סיפר לה על הטענות בדבר אופן הביקורת שבוצעה אתמול בישיבה, וביקש ממנה, בצורה חד-משמעית, לבחון קביעת כללים לביצוע הביקורות באופן מכובד ומכבד.

"לא ינוחו ולא ישקטו עד לבירור וחקירה"

במקביל לבקשת ההבהרות של יו"ר הסיעה, ח"כ מיכאלי, מיהרה הבוקר תנועת ש"ס לפרסם הודעת גינוי על "התנהגות פקחי משרד החינוך בישיבת בית שמעיה והזלזול המתמשך מצידם נגד לומדי התורה בכלל".

בהודעה נאמר: "סיעת ש"ס לא תנוח ולא תשקוט עד לבירור וחקירה של המקרה וגיבוש נהלי בדיקה מותאמים לקביעת נוכחית כללית בישיבות".

גם סיעת 'יהדות התורה' הבהירה הבוקר, כי לא תצביע בעד הממשלה בהצעת האי-אמון הקרובה, בשל פרשה זו.

אפילו סגן שר החינוך, מנחם אליעזר מוזס, יצא בהודעת גינוי והודיע, כי ידרוש הבהרות ממשרד האוצר, "תוך קביעת כללים למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}