כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

גברים ימינה - נשים שמאלה • אוהל מיוחד לחרדים

מארגני 'אוהל המחאה' בתל אביב, יוזמים הקמת אוהלים עבור הציבור החרדי • אוהלים נפרדים יוקמו לנשים ולגברים, שיקבלו אוכל ושתיה גם במהלך השבת • פרסום ראשון

מחאת הדיור ברוטשילד. בקרוב גם החרדים. צילום: פלאש 90
מחאת הדיור ברוטשילד. בקרוב גם החרדים. צילום: פלאש 90

שבוע לאחר שהחלה מחאת האוהלים, נגד מחירי הנדל"ן המאמירים, מצטרף הציבור החרדי למחאה: בשעות הערב, על פי התכנית, יוקמו מאהלי מחאה בכניסה לעיר אלעד.

על פי תכנון מארגני 'מאהל המחאה' בתל-אביב, יוקם מחר (ה) מאהל מחאה נוסף לטובת הציבור החרדי. המאהל ימוקם באזור רחוב שינקין, סמוך לבניין שיספק אוכל ושתיה למפגינים גם במהלך השבת.

המאהל צפוי לקום כבר מחר בשעות הצהריים ויוכל לאכלס בתוכו יותר מ-100 איש בו-זמנית. בתוך האוהל יהיו מחיצות, שיפרידו בין גברים לנשים. על פי התכנון הראשוני, באזור יוצבו גם 25 אוהלי שינה, אוהלי 'ציבורי' ללימוד ואכילה משותפים, ואוהל שישמש כבית מדרש.

רגב קונטס, ממובילי המאבק נגד מחירי הדיור, מספר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מהי הסיבה העיקרית שהובילה אותו להקמת המאהל המדובר: "המחסור בדיור מורגש שבעתיים בציבור החרדי בו בכל משפחה 'נבנים בתים' חדשים בכל שנה. זוגות צעירים נישאים ונטל הדיור כבד מנשוא.

"המשפחה המורחבת בציבור החרדי אינה משופעת באמצעים מחד, ומאידך משופעת בצעירים הזקוקים לסיוע. המשפחה החרדית הממוצעת זקוקה לדיור מורחב כבר בשנים הראשונות לנישואיו בשל הגידול הטבעי בכל קן משפחתי, ועל כן הלכנו על צעד שיוכל להכניס בתוכו גם את המחאה של הציבור הזה".

רגב מוסיף, כי ביום שישי האחרון הגיעה קבוצת פעילי 'בני עקיבא', שסייעה בהכנות לשבת, ואף ערכה עם הפעילים "קידוש שבת כשר למהדרין". "הם אמרו לנו שאפילו אלוקים לא יוכל להוריד לנו את שכר הדירה שאנחנו משלמים, אם נשב בשקט", מספר רגב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}