כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

לא מוכן לשמוע שירת נשים? אין לך מקום בקצונת צה"ל

דו"ח צהלי חדש ממליץ: חיילים שאינם מוכנים לשמוע שירת נשים יופנו לנח"ל החרדי ולא יוכלו להצטרף למסלולי הקצונה • רבנים מהציונות הדתית פתחו במאבק

חיילים בגיבוש. צילום: דו"צ
חיילים בגיבוש. צילום: דו"צ

דוח מיוחד, שהוכן בהזמנתה של יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים (יוהל"ן), תא"ל גילה כליפי-אמיר, ממליץ כי חיילים שאינם מוכנים לשמוע שירת נשים, לא יוכלו להצטרף למסלול קצונה ויופנו לנח"ל החרדי.

'מעריב' חושף כי בדוח שחיבר הד"ר נרי הורוביץ, מצויינים שורה ארוכה של נושאים, אותם מנסה צה"ל להסדיר בפקודה מטכ"לית.

אחד מהם הינו, הסדרת היחסים עם החיילים הדתיים והחרדים.

הד"וח הונח כבר לפני שמונה חודשים, על שולחנו של ראש אכ"א הקודם, אלוף אבי זמיר, וקיבל את הסכמתו העקרונית של הרב הצבאי הראשי, תא"ל רפי פרץ. אולם רבנים מחוץ למערכת הצבאית מתנגדים למסקנותיו.

בשבוע שעבר נכנסו לפועל תקנות "השילוב הראוי".

המשמעות: פתיחת תפקידים רבים בצבא בפני נשים, ומנגד גידול משמעותי בחלק של דתיים וחרדים בקרב הקצונה הלוחמת ושיעור המשרתים בפועל.

בנוסף, הפרדה מלאה בבסיסי מגורים של החיילים, היא תקנת חובה על פי התקנות החדשות.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בצה"ל משרתים זה לצד זה גברים ונשים, יהודים ושאינם יהודים, דתיים וחילונים בעלי רקע אישי, כלכלי וחברתי שונה. השילוב בין כלל האוכלוסיות, באופן שיבטיח מיצוי נכון של כלל המשרתים וכן שמירה על כבודם של כל חייל וחיילת, הוא משימה חשובה ומרכזית, שטרם הושלמה במלואה.

"מטבע הדברים בצה"ל מתקיים כל העת שיח פנימי ומקצועי על ההיבטים הנוגעים לסוגיה זו. אין בכוונתנו להתייחס למסמכים פנימיים כאלה ואחרים, המציגים תמונת מצב חלקית, אם בכלל, של סוגיות אלה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}