כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

השריפה בהר-נוף • "קק"ל מסיתה נגד חרדים"

השריפה ביער ירושלים כבתה אך האש בכנסת עדיין משתוללת • ח"כ ישראל אייכלר מאשים: "קק"ל - טפלה עלילת דם נגד אנשי הר-נוף והאשימה את החרדים בהצתה"

השריפה בהר-נוף • "קק"ל מסיתה נגד חרדים"



אתמול (ב') הגיעה סערת השריפה בהר נוף אל הכנסת.

אמנם לא בקול רעש גדול כפי שחוללה השריפה הקודמת, זו שבכרמל, אך בכל זאת היא הותירה את רשמיה גם באולם 'גליל' וגם במליאה.

כשנכנס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אל האולם, הוא לא ידע הרבה על השריפה שהתחוללה.

אבל רגע לאחר שהדוברים הניחו בפניו את הניירת, החל לשקוד עליה כסטודנט רציני למדעי כיבוי האש: הוא עיין בדפים, קרא, שאל שאלות רציניות את הדוברים שהרצו בפני הנוכחים וגילה התעניינות רבה.

בשאלותיו לא דילג על שום פרט: "יש תמונה שלמה של זירת האש, או שאלו הם חלקים חלקים?" – שאל, והמפקד בשטח השיב לו באריכות. תוך פחות מ-3 שעות כבתה האש, וזו בהחלט הצלחה מרשימה.

עם זאת, לצד ההצלחה, עדיין לאנשי השטח יש ביקורת על היעד ציוד וכוח אדם.

נתניהו שמע, וגם הפנים.

"8 חודשים ואנחנו באותו מקום", אמר לו אחד מהדוברים. האחר תינה על כך שהוא מבין ש"חסרים תקציבים".

"תמיד חסרים, אבל תמיד מוצאים", השיב לו נתניהו בשנינות. הוא היה במיטבו, נראה מרוצה לגמרי ממה שראה ושמע: "קשה להאמין שהגענו למה שהגענו רק במספר חודשים", סיכם בשביעות רצון. "אתם עומדים מול קו האש, עומדים בחום, ואני רוצה להודות לכם בחום", סיים בפאתוס.

עלילת דם של קק"ל

במרחק לא גדול משם, על דוכן המליאה, הביא ח"כ ישראל איכלר את זעקת תושבי הר-נוף מול הקרן הקיימת לישראל.

"נבלה נעשתה בישראל והארץ לא הזדעזעה ת"ק פרסה על ת"ק פרסה", פתח במילים קשות, כשהוא מוחה על ההסתה, לדבריו, נגד תושבי הר נוף.

"השבוע השתוללה שריפה ביער ירושלים, שהיתה עלולה לשרוף שכונות שלימות בירושלים, כולל השכונה החרדית הר נוף בירושלים. ברוך ה' שהאש כובתה על ידי מכבי האש, שהיו הפעם ערוכים יותר ובעיקר יחידת המטוסים החדשה - והאש כובתה בטרם התפשטה.

"באותו היום הופיע נציג הקרן הקיימת לישראל ברדיו הממלכתי ואמר משפט חמור ביותר: 'ההצתות החלו בשכונת הר נוף. תושבי הר נוף מציתים את יער ירושלים. כולנו יודעים מי גר בהר נוף'.

"בשנים עברו היו יהודים נפחדים כאשר נמצאה גופה של ילד שנרצח, שמא יעלילו הגויים עלילת דם, עד שבאה הבשורה המרגיעה שהנרצח הוא יהודי. איש לא ישתולל ולא יהיו פוגרומים.

"ובכן, בהר נוף גרים יהודים חרדים והיום התפרסם שנעצר חשוד בהצתה והוא דווקא תושב בית זית, שמעבר לשני של היער והוא גם איננו חרדי.

"תארו לעצמכם, דובר יערות בחו"ל שיאשים את היהודים הגרים בשכנות לשריפת יער, העולם היה מזדעזע. כאן דמם וכבודם של החרדים מותר ואיש לא טורח אפילו להתנצל על העלילה".

איכלר סיים את דבריו בדרישה מהכנסת לגנות את קרן קיימת לישראל "על דברי ההסתה שלה", וגם לדרוש התנצלות.

לשבחו של יו"ר הכנסת, ראובן רובי ריבלין, ייאמר, שהוא כלל וכלל לא זלזל בדברים, ואפילו ביקש להעביר אליו מכתב תלונה, אותו הבטיח להעביר אל הארגון, בדרישה לגלות "מי הדובר שלה נגד הר נוף ולדרוש את התנצלותם".

השבוע התברר פעם שנייה השנה כי אש, במדינת ישראל, תמיד מגיעה בסופו של יום עד לכנסת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}