כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

נוהל שישי • חשש חילול שבת? הרבנות תשלול תעודה

מהי השעה האחרונה לעריכת חופה בערב שבת? • עד מתי מותר להגיש למוזמנים מנה אחרונה? • ובאיזו שעה חובה לסגור את שערי הרשתות? • אגף הכשרות ברבנות מרענן נהלים

עד 13:00 בקיץ, 12:00 בחורף. גן אירועים. צילום אילוסטרציה
עד 13:00 בקיץ, 12:00 בחורף. גן אירועים. צילום אילוסטרציה

אגף הכשרות ברבנות הראשית שיגר בימים האחרונים מכתב לבעלי אולמות ובעלי עסקים הקורא להם לפעול בימי שישי לפי שורת הנחיות כדי למנוע חילולי שבת.

בין ההנחיות: חופות ביום שישי עד שעה מסוימת וסגירה מוקדמת של רשתות השיווק.

על המכתב חתומים הרב יעקב סבג, ראש אגף הכשרות והרב רפי יוחאי, מנהל היחידה לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות הארצית.

על פי המכתב, "אין לקיים חופות ביום שישי וערבי חג, אלא אם כן תתקיימנה עד לשעה 13:00 בצהריים בקיץ ובשעון חורף עד השעה 12:00.

גם אם החתונה תתקיים לפני המועד שצוין במכתב, יש להגיש את המנה האחרונה "לא יאוחר משלוש שעות לפני כניסת השבת ו/או החג, כדי להעניק זמן מספיק לאורחים ולצוות העובדים לפנות את המקום ולהגיע לביתם זמן ראוי לפני כניסת השבת, ובכך תימנע עוגמת נפש מצד העובדים וחילול שבת הכרוך בעניין".

ברבנות הראשית מסבירים כי מטרת המכתב היא 'רענון נהלים'. "בעלי אולמות או עסקים שלא יקפידו על ההנחיות - מסתכנים בשלילת תעודת הכשרות בשל חילול השבת שעלול להיגרם", אומר גורם ברבנות.

במכתב מתייחסים גם לשעות הפעילות של רשתות השיווק בימי שישי. מנהלי הסניפים נדרשים להקפיד על סגירת החנויות שעתיים לפני כניסת השבת או החג ושחרור העובדים לא יאוחר מ-45 דקות לפני כניסת השבת, כדי שיספיקו להגיע לביתם ללא חשש חילול שבת.

עוד צוין במכתב, כי עובד אשר גר בריחוק ממקום עבודתו, יש לאפשר לו לצאת מוקדם יותר כדי שתהיה לו את האפשרות הראויה להגיע מבעוד מועד חזרה למקום מגוריו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}