כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

נסיון החדירה - נכשל • כך נראתה ההשתלטות

לוחמי חיל הים השתלטו על ספינה שתיכננה להפליג אל חופי עזה • ההשתלטות בוצעה לאחר שמוצו כל הדרכים למנוע את הפלגתה • בפנים: ההשתלטות וניהול המו"מ עם הקברניט

נסיון החדירה - נכשל • כך נראתה ההשתלטות



לוחמי חיל-הים עלו היום (ג') בשעות הצהריים על הספינה 'כראמה'. העלייה על הספינה התבצעה בהתאם להחלטת הדרג המדיני ולאחר שמוצו כל הפניות, הן ישירות לספינה והן באמצעות הצינורות הדיפלומטיים, למנוע מהספינה מלהגיע לחופי עזה.

משהבהירו אנשי הספינה כי אין בכוונתם לשתף פעולה ולהיעתר להזמנה להגיע לנמל אשדוד, הוחלט כאמור להשתלט על הספינות להביאן לנמל אשדוד.

הכוח פעל על פי תכנון ונקט בכל הפעולות הנדרשות על מנת להבטיח את שלומם של החיילים ושל המפליגים על סיפון הספינה. עם סיום ההשתלטות נבדק שלומם של המפליגים והוצעו להם מזון ושתייה.

עם הגעת הספינה לנמל אשדוד יועברו הנוסעים לטיפול גורמי המשטרה ורשות ההגירה במשרד הפנים.


הדיאלוג עם המפליגים

מוקדם יותר קיימו כוחות חיל הים דיאלוג עם המפליגים בספינה "כראמה", במטרה להניא אותם מכוונתם להפליג לאזור האסור בשיט מול חופי עזה בהתאם להחלטת ממשלת ישראל. כפי שהובהר מראש, בחיל-הים יאפשרו למארגנים ולנוסעים לחזור על עקבותיהם בכל שלב שיחליטו בטרם עליית חיילים על האוניה.

בשעות הצהריים המוקדמות נוצר קשר ראשוני ברשתות הקשר הימי בין ספינות חיל-הים לספינה "כראמה". בחיל-הים הודיעו לספינה כי מסלול הפלגתה מוביל לאזור הסגר הימי מול חופי עזה. כוחות חיל-הים הציגו למפליגים בספינה את האפשרויות החוקיות העומדות בפניהם להגעה לעזה דרך המעברים היבשתיים.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}