כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

יהדות התורה מציגה: 'קרקס הדיור' בחסות נתניהו • מאחורי הקלעים

לאחר שני ביטולים, הפגישה המיוחלת יצאה לדרך: נתניהו נועד עם חברי 'יהדות התורה' לפגישה על מצוקת הדיור • על מה דיברו? • האם אטיאס אינו חושש מהשתלטות? • למה לא השמיעו איומים? • איזה סוכריות קיבלו? • ואיך היה המפגש המאולתר מאחורי הקלעים? • כל הפרטים

חלקו הראשון של המפגש בין יהדות התורה לנתניהו. צילום בלעדי: יעקב כהן
חלקו הראשון של המפגש בין יהדות התורה לנתניהו. צילום בלעדי: יעקב כהן



עזבו אתכם מהצגת האוהלים של תל-אביב. מתברר, שהקרקס האמיתי בנושא הדיור נערך אתמול, כשהשחקנים המרכזיים שלו הם חברי יהדות התורה וראש הממשלה בנימין נתניהו.

את מה שהתרחש השבוע ליד לשכת ראש הממשלה קצת קשה לתאר במילים. כל כולו, קרקס בנושא הדיור, והוא תאם להפליא את המערכות הקודמות בהצגה, כולן באותו נושא. תחילתן בסוף השבוע הקודם, במאהל המחאה שבשד' רוטשילד בתל-אביב, וסופן במפגש שהתקיים סוף סוף בין 'יהדות התורה' לראש הממשלה, בנימין נתניהו.

החברים הגיעו עמוסים בניירת, נתניהו התאזר במלוא חופניים סבלנות והעניק לסיעה תשומת לב מרבית, אבל רק אם נתאר את הדרמה שהתרחשה מאחורי הקלעים תוכלו קצת לצחוק, קצת לבכות, קצת להתאכזב, קצת לשמוח.

קרקס, כבר אמרנו.

"אנשים באו לפוצץ את הדיון". עוסקים בדיורצילום: "אנשים באו לפוצץ את הדיון". עוסקים בדיור
"אנשים באו לפוצץ את הדיון". עוסקים בדיור


החכי"ת ישנה על מזרון

למעשה הצליחו המפגינים מתל-אביב לגרור את גל המחאה שלהם עד לירושלים. הזירה בכנסת התפזרה על פני מספר מוקדים, ננסה לסקור אותם אחד לאחד.

כזכור, אתמול ביקש יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, לכנסת את ועדת הכספים לדיון חירום בנושא הדיור. אל הדיון הוזמנו שר האוצר, יובל שטייניץ, ושר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס. גפני עומד על כך שהשניים אישרו הגעה זה מכבר, גם מזכירת הוועדה, גברת מסודרת להפליא, אישרה זאת לשאלתי. לעומתם לפחות במשרד השיכון לא מבינים איך מדברים על ביטול כשהם כלל לא אישרו את ההגעה בשל וועדת שרים שהתקיימה בדיוק באותה שעה. האם וועדת השרים נולדה משום רצונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, 'להפיל' לגפני את הוועדה? האם היא נולדה קודם לאישור הדיון בכספים וגפני ומזכירתו התבלבלו? הקיפו בעיגול את התשובה האהובה עליכם, אנחנו לא הצלחנו לפענח.

כך או כך, דיון חירום נערך, אך בפורמט היותר רצוי לנתניהו: וועדת הכלכלה בראשות איש סיעת הליכוד, כרמל שאמה-הכהן. חבל שלא ראיתם את הדוחס שנוצר בחדר הענק של אולם 'נגב', רק כדי לקבל אינדיקציה לחשיבות הנושא. בעצם, כולנו יודעים זאת גם כך. כל מי שחיתן ילדים או חולם בלילות חלומות בלהה על השאת ילדיו הקטנטנים בבוא היום והשעה.

"יש אנשים שבאו לפוצץ את הדיון הזה, זה לא יקרה", הכריז שאמה-הכהן בנחישות רבה. הסטודנטים המפגינים מתל-אביב ניסו להסביר לכולנו למה זה לא שהם מפונקים, כפי שהגדיר זאת אטיאס, אלא שהם נולדו בתל-אביב, לומדים שם, עובדים כדי לממן לימודים ונוסעים מיעד ליעד באופניים כי אין תקציב לרכב. "לומר על אנשים שנמצאים כבר חמישה ימים ברחוב שהם מפונקים, זו שערורייה".

טוב, איך יכול חבר כנסת שמרוויח 30 אלף שקל בחודש (לתשומת ליבם של המפגינים, הסכום עומד על כמחצית ממה שחשבתם...) ויש לו דירה (אני מכירה לפחות שר אחד בממשלה, זוג צעיר, שעדיין מתגורר בשכירות רק כי אין לו כסף לקנות דירה...) ולא דואג שהצ'ק שלו יחזור, להבין את מצוקתנו? – תהו קבל עם וועדה.

חברת הכנסת נינו אבסזדה, מ'קדימה', בחרה להגיע לדיון הישר מהמאהל ואחרי שהעבירה בו את הלילה על...מזרן. "רציתי להיות כאן לילה שלם, לקום ולהגיע לכנסת ולהסתכל לשר האוצר בעיניים. צריך לחשוב על אלה שאין להם איפה לישון יותר מלילה אחד - חודש על חודש ושנה על שנה", אמרה.

גם ח"כ איכלר תקף בחריפות את הנושא, ואפילו העז לתקוף ישירות את נתניהו.

"כבר כמה שנים שהנציגות החרדית בכנסת נאבקת מול האוצר בנושא הדיור. אלא שיש מדיניות אטומה באוצר ומאז שנתניהו היה שר אוצר המדינה התפרקה מכל חובותיה לספק קורת גג לזוגות צעירים", לא בחל איכלר במילים, כשהוא מתאר איך מנהל 'מספסרי' ישראל מתעמר.





ההפתעות של נתניהו

בדיוק קומה אחת מעל, באולם ירושלים, ישב נתניהו ופתח את ישיבת סיעתו באותו נושא - נושא הדיור. "אנחנו עומדים לפני אתגר גדול. כל מה שלא נעשה שנים אנחנו צריכים לעשות. מדובר בבעיה שלא טופלה זה שנים", פתח ואמר.

והוא גם פירט מה עושים. "1. הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל, 2. ועדת הכלכלה ממשיכה לדון בחוק שיביא יותר דירות לשוק. הסרנו החלטה שגויה של הממשלה הקודם לא לבנות במרכז, היום הוצאנו 7000 דירות למכרזים"...

"דיברתי היום עם שר האוצר והשיכון ובהחלט מצפות לנו כמה הפתעות", השאיר אותנו נתניהו במתח...





גפני כעוס במיוחד

אבל הדרמה האמיתית התרחשה ליד פתח לשכתו של ראש הממשלה. לאחר שני ביטולים של פגישות שלו עם חברי סיעת יהדות התורה, החברים כמעט ולא התייחסו ברצינות להודעה על פגישה אתמול (ב') בשעה 17:00 אחה"צ. בניגוד לפעמים הקודמות היועצים הזריזים לא העבירו ידיעות לתקשורת ולא נופפו בדבר הפגישה בגאווה כפי שעשו בפעמים הקודמות.

קצת לפני השעה המיועדת פגשתי מול פתח הלשכה כמה עוזרים מסורים, שהגיעו לגשש האם באמת יש למישהו כוונה לקיים פגישה. הח"כים עצמם יגיעו אחר כך, אם וכאשר יתברר שמדובר במשהו רציני. למה לעשות צחוק מעצמם? התחושה הייתה כי אילו יכלו לבטל את הפגישה היו עושים זאת, אבל אי אפשר לעשות צחוק מראש ממשלה, גם אם הוא עצמו עשה ממך צחוק בשידור חי.

האם תתקיים הפגישה? שבתי ותחקרתי את עובדי הלשכה. הם כמעט נשבעו שאכן כן. אבל אפילו עוזרי הח"כים התקשו להאמין. עד שלא נראה בעיניים, לא נדע שזה קורה, היה המשפט השליט בחלל, גם אם לא נאמר בפירוש. אבל אז הגיח פנימה סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן. חזקה על ליצמן שאם הוא מגיע, הוא יודע למה הוא מגיע, אמרתי לעצמי ולנוכחים. ליצמן תהה לרגע במה מדובר, שמע על החשד שמא יבטלו את הפגישה, וסב על עקבותיו חזרה ללשכתו הסמוכה ללשכת רוה"מ. אבל מכאן ואילך ידעתי שהפגישה תתקיים. אם הייתה כוונה כלשהי לבטלה, תסמכו על ליצמן שהוא היה מתעדכן על כך.

מתברר שקודם לכן, בהתיעצות דחופה בינם לבין עצמם, החליטו חברי הסיעה ליטול יוזמה, לא להושיט את הלחי השניה לסטירה מצלצלת ופשוט...לבטל בעצמם את הפגישה. אלא שליצמן שהה באותה עת במליאה ונאם, כך שאיתו לא נעשה כל תיאום.

גם כאשר נכנס נתניהו אל בניין הכנסת הוא לא מיהר במיוחד לפגישה המיועדת, אלא רץ במסדרונות לעבר אולם 'גליל' לפגישה עם צוות הכבאים והטייסת, האנשים שהשתלטו על השריפה הירושלמית שהתרחשה לפני מספר ימים. נתניהו היה שם במיטבו, שאל שאלות כאילו הוא עומד לעשות דוקטורט בכיבוי שריפות, הפריח בדיחות והפך דיון משעמם למרתק. אם זהו מצב רוחו, יש סיכוי שהפגישה עם יהדו"ת תהיה פוריה, חשבתי לעצמי.

בינתיים, ברקע, נערכו מגעים קדחתניים בין אנשי לשכת רוה"מ לבין חברי הסיעה. הלחצים, מתברר, עשו את שלהם, והסיעה החליטה: נפגשים. נתניהו עודכן, ומיד עם צאתו מפגישת הכבאים מיהר לעלות במעלה המדרגות בואכה הלשכה.

באחד מהמסדרונות פגש בשר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, ונראה היה כאילו הוא הזדמן לו במקום כמלאך משמים. בוא איתי אל הפגישה עם יהדו"ת, ביקש ממנו, כאילו מדובר בשחקן חיזוק. אטיאס הצטרף למצעד במסדרון, נכנס אל הלשכה פנימה, אבל כעבור דקות אחדות הגיח ממנה כלעומת שבה. כן, נתניהו ביקש ממנו להיות נוכח בפגישה, סיפר לי, אבל הוא עצמו העדיף שלא לעשות כך. זוהי פגישה שלהם, למה לו להתערב בה. ביהדות התורה, אגב, טוענים שהם בהחלט הסכימו לצירופו לפגישה. הוא שר השיכון, חשוב שיהיה נוכח, אמרו.

עוד דקות אחדות חלפו בטרם הגיחו פנימה אל הלשכה חברי הכנסת החרדים בזה אחר זה. ליצמן, איכלר, מוזס, פרוש. רק גפני ומקלב עדיין היו חסרים. לרגע עלה חשד במוחי שמדובר בהחרמת הפגישה, היועצים כבר פתחו בדיונים של 'מה עושים', אבל אז הגיעו במרוצה חברי 'דגל', מלווים במנחם כרמל הח"כ העתידי, אם וכאשר תרחיב המפלגה את גודלה. הם נכנסו פנימה, כשכל העוזרים נושמים לרווחה. הנה כולם בפנים, אפשר לברך על המוגמר. הפגישה הכל כך מיוחלת יצאה לדרכה, בשעה טובה, ונקווה שגם מוצלחת.



דקה חלפה בטרם נראתה שוב דמותו של ח"כ גפני, מלווה באיכלר. הוא נראה היה כועס למדי, וטס לכיוון הדרך החוצה. הדוברים שלו לא אישרו, אבל השמועות מדברות על כך שסירבו להכניס לו את כרמל פנימה. גפני, שרוצה להיות בטוח שבבחירות הבאות כרמל הוא הנציג הבא בתור, ושלא ידחפו לו חלילה את מי שאינו חפץ בו, רצה להקפיד לשתף את ידידו בפגישה, ובפרט כשמדובר בנושא נדל"ני אליו מחובר כרמל ביותר.

בשיחה עם גפני עצמו הוא מבטל את ההשערות הללו. לדבריו נכון שהיה כעוס, ולא בכדי. בעיית הדיור מעיקה, גם משרד התמ"ת לא טומן ידו בצלחת ולאחרונה החל לעשות מעשים שמרגיזים מאד את יו"ר ועדת הכספים. יש לו את כל הסיבות הטובות בעולם כדי לכעוס.

אבל תסמכו על אנשי הלשכה שיידעו לפייס את הכועסים ולהרגיע את הלחוצים. עוד דקות אחדות חלפו, וגפני נראה עושה חזרה את הדרך, הפעם לכיוון פנימה. עכשיו היו פניו מפויסות יותר, מן הסתם נכנעו לו בלשכה פנימה. עכשיו היו כל חברי התנועה בת חמשת המנדטים, שבעה במספר, בפנים. בלשכה נעתרו לנו בצעד יוצא דופן והכניסו פנימה את צלמנו יעקב כהן, הצלם הבלעדי שהיה בתוך לשכת רוה"מ בחלקה הראשון של הפגישה, החלק הארוך ביותר, כמחצית השעה.

כאן המקום להדגיש שלפגישה עצמה היו, בסופו של דבר, מספר חלקים: החלק הראשון, הארוך ביותר: בתחילתו שהו בפנים חברי יהדו"ת, בהמשכו נקראו פנימה אריאל אטיאס ויובל שטייניץ כדי לחוות את דעתם. למרות שלא חשקו בכך במיוחד, לראש ממשלה, כבר אמרתי, לא מסרבים.

"עוד נדבר". חלקה השני של הפגישהצילום: "עוד נדבר". חלקה השני של הפגישה
"עוד נדבר". חלקה השני של הפגישה


6900 יחידות דיור ב-38 ישובים

מחוץ לאולם שאלתי את השר אטיאס אם הוא לא חושש מהשתלטות ראש הממשלה 'על התיק'. נתניהו מאד אוהב לקחת נושא לידיים, בעיקר נושא שצף ועלה לכותרות, לטפל בו עד תום כמו שהוא בהחלט יודע לעשות, ליטול קרדיט לעצמו, ולהותיר את השר שעל המשרד כשר בלי תיק. אבל אטיאס, יהודי בעל בטחון עצמי מבוסס לגמרי, אינו חושש לרגע. הוא זה שמספק לנתניהו את הרעיונות ואת התוכניות, ואם נתניהו נהנה להכריז על שלבי הביצוע בקולו שלו, למה לא. את העבודה מבצע משרד הבינוי והשיכון, נקודה.

אל אוהלי המחאה, בינתיים, הוא אינו הולך לבקר. אפשר גם להבין מדוע. יושביהם לא ממש עשו חשק לח"כים לבוא ולראות. קבלת הפנים שנערכה למירי רגב (מטח צוננים) הבהירה לנבחרי ציבור רבים שאם הם חפצים לשמור על החליפה רצוי שיוותרו על הביקור הממלכתי. ובכלל, התדמית שנוצרה ליושבי המאהלים היא תדמית קיצונית, שמאלנית, לא המיינסטרים של תושבי מדינת ישראל. ביום בו יקום מאהל בקרית מלאכי, נגיד, בבת ים או באור יהודה בטוחני שהוא יהפוך למוקד עליה לרגל של שרי ש"ס, ואריאל אטיאס בראש הצועדים. הוא יבוא לשם, מן הסתם, עם בטן מלאה על שר האוצר, ועל פקידי האוצר הסוגרים כמעט הרמטית את הארנק של המדינה ועוד תשמעו ממנו.

ברקע, כאילו כדי להראות שנתניהו לא דיבר 'על ריק' בפתח ישיבת סיעתו, שחרר משרד הבינוי והשיכון הודעה לעיתונות. ההודעה בישרה על גל מחודש של שיווק קרקעות לבנייה, הפעם כ-6,900 יחידות דיור ב-38 ישובים בכל רחבי הארץ. בין הקרקעות המשווקות גם מתחמים המיועדים ללמעלה מ-1,000 יחידות דיור לבנייה להשכרה לטווח ארוך, לצורך יצירת שוק משוכלל של השכרה בישראל ועוד למעלה מ-900 יחידות דיור במכרזי "מחיר למשתכן".

"הגדלת ההיצע תנצח את הביקושים, אנו בדרך הנכונה", ממשיך אטיאס להיות נחוש בדרכו ובהישגים אותם היא תביא בכנפיה בעתיד.

והבשורה הגדולה ביותר היא אישורן של כ-300 יחידות דיור בביתר עילית. הלוואי על שאר הערים החרדיות.

ביתר קיבלה צילום: ביתר קיבלה
ביתר קיבלה


'אפקט האיומים' היה ואינו

על מה בעצם דיברו שם בפנים?

ובכן, בהסכמה של כל הצדדים הוחלט שלא 'הולכים עם זה' לעיתונות. הרי עוד אין הסכמות מעשיות, בטח לא הישגים, אז למה לפטפט מיותר. שלא באופן רשמי מתנה כל ח"כ את משנתו ומספר כי זה בדיוק מה שאמר שם בפנים.מקלב ומוזס אף נשאו עמם פנימה אסופה מרשימה של דפים, ובהם חומר בנושא.

מוזס הוא היחיד שגם מרשה לצטט רשמית את מה שאמר בפנים.

"עם כל הרצון הטוב של ראש הממשלה, שלטון הפקידים שולט במדינה", כך אמרתי שם בפנים. סיפרתי כי "רפרנט תחום הבנייה במשרד האוצר, ראובן קוגן הצהיר לאחרונה. כי 'המדיניות של המדינה אינה לסבסד קרקעות או בניה עבור תושבים'. הוא אף ציטט את דברי קוגן לפיהם "אי אפשר לנצח את השוק, אם נוריד מלאכותית את המחירים, המחירים יגיעו לרמה הגבוהה דרך המתווכים, באמצעי אופציה, והמחיר יחזור לעצמו - ומישהו בסופו של דבר יגזור קופון על זה".

לדברי מוזס, מדובר בתירוץ קלוש להתחמק מנטילת אחריות על המצב וממציאת פתרון הולם. הוא הזכיר. כי הכנסות האוצר ממקרקעין בלבד עמד בשנה האחרונה על 14 מיליארד ₪ לעומת מחצית מהסכום ואף פחות מכך בשנים קודמות. וכי המדינה אינה יכולה להמשיך ולהתעלם מאותם זוגות צעירים הנדרשים לשלם סכומי עתק על דירת מגורים בישראל.

האם איימו שם על פרישה? ובכן, חד משמעית לא. לדברי גפני, אין שום טעם לאיים. "ממילא המחאה תבוא מלמטה". מי שעשה בשבילם את העבודה הוא דווקא יו"ר תנועת ש"ס, אלי ישי, שמיהר הבוקר לאיים שאם לא ייעשה מעשה ממשי בתחום הדיור, ש"ס תפרוש. אם הפגישה מאתמול לא תהווה שוט מתאים כדי לפתוח את ארנקו של משרד האוצר, אולי האיום האחרון יעשה את העבודה.

שיחרר אלפי דירות. אטיאסצילום: שיחרר אלפי דירות. אטיאס
שיחרר אלפי דירות. אטיאס


ומאחורי הקלעים

כמו תמיד, האירועים היותר מעניינים התרחשו דווקא מאחורי הקלעים, הרחק מעין רואה.

הראשון שבהם אינו קשור לנושא הדיור אבל בהחלט יכול ללמד משהו על מסכת היחסים השוררת בתוך סיעת יהדו"ת. דקות אחדות לאחר שנכנס צלמנו אל הפגישה ותיעד אותה במרץ שם ליצמן לב לנוכחותו. של מי הצלם? ניסה לברר. משום מה הוא הבין, בטעות כמובן, כי מדובר ב'צלם של מוזס'. צלם של מוזס? היו לא תהיה. ליצמן הורה לצלם לעזוב את החדר. אחר כך, כשניסינו לברר על מה ולמה סילק צלם של 'בחדרי', לא הבין מה אנחנו רוצים. צלם של בחדרי?? היה זה צלם של מוזס!

אגב, ברוגז די מפורסם שורר גם בין מאיר פרוש לבינו. עכשיו דמיינו לעצמכם את ישיבות הסיעה. א' לא מדבר עם ב', גם לא עם ג', ד' וג' פועלים יחד נגד א' למרות שד' עובד לא פעם בשיתוף פעולה מול א'.

מסובך? – נכון.

אירוע מעניין נוסף התרחש מחוץ ללשכה, רגע לאחר שיצאו ממנה אטיאס ומוזס.

הרב מוזס, מה הרצית בפני ראש הממשלה? – שאלתי אותו, אבל רגע לפני שסיפר לי בקשתי לדעת עם התייעץ קודם לכן עם "הד"ר לשיכון, אטיאס'. הצבעתי בידי לעבר אטיאס, שהתקרב למקום.

"לא, לא התייעצתי, אני מכיר את החומר", אמר מוזס, והחל להסביר לי למה לא נעשה מספיק בתחום.
אבל הבוקר שחרר אטיאס עוד 7,000 דירות – סיפרתי לו את שכבר ידע.

כן, אטיאס עושה הרבה", הודה. "אבל לא מספיק".

אז תודה לו על מה שעושה ותנסו לשתף פעולה ביניכם, אולי ככה תשיגו יותר, אמרתי.

ומוזס, כמו תמיד נוח לרצות, מיהר להודות לאטיאס. "תבורך על כל מה שאתה עושה", אמר לו, ולמרבה הפתעתי אף נפל על צווארו, חיבקו ונישקו.

לא תאמינו, גם אני לא האמנתי, צריך היה לראות כדי להאמין. אין זה סוד כי לאחרונה נרשמה מתיחות בין הסיעות, מתיחות שהגיעה לשיאה עם העברת חוק המשכנתאות של אטיאס מבלי להעביר את החוק של מוזס. יפה היה לראות את מוזס מתעלה מכל רגש של אכזבה ומצליח לגלות יחס אוהב לאיש, שעם כל הביקורת שיש למוזס עליו, עדין ברור לכל כי את המאמצים שהוא עושה בתחום הדיור, איש לפניו לא עשה. וזאת עליכם לדעת, כדי להזיז לבנה במדינה הזו צריך להזיע וגם לירוק דם. בסתר ליבו יודע את זה מוזס היטב, ועם כל הכאב על עם ישראל שעדיין נאלץ להתגורר במחסנים יש לו את היושרה כדי להכיר טובה למי שעשה.

אגב, רק כדי להבין כמה צריך אטיאס להילחם כדי להשיג כל הישג שהוא, צריך לשמוע את אנשי האוצר. עם אחד מהפקידים היותר נבונים ומתוחכמים יצא לי לדבר אתמול. הוא הסתובב ליד פתח המליאה עצבני לגמרי, מחברת כתומה וגדולה בידו, ונראה מודאג.

למה מודאג? – ניסיתי לברר. הוא סיפר כי אטיאס, מאחורי גבו של האוצר, מעביר להם חוקים שלדעתם לא טובים לכלכלת המדינה. למשל המענקים, הם רעה חולה, הסביר לי. הוא הרצה בפני מעט מתורת הכלכלה, למה אסור להוריד דרסטית את מחירי הדיור, ואיך משבר הסאבפריים של ארה"ב תולה בחלל לאות אזהרה. "אטיאס רוצה הישגים מיידיים, הוא רוצה שהבוחרים שלו יהיו מרוצים. אנחנו, צריכים לשמור על הכלכלה של המדינה", אמר לי.

וכששני הצדדים צודקים, כל כך קשה להתקדם ולבנות.


הפגישה המאולתרת במזנון הח"כיםצילום: הפגישה המאולתרת במזנון הח"כים
הפגישה המאולתרת במזנון הח"כים


תשובות? בעוד עשרה ימים

נחזור לפגישה הכמעט היסטורית בין יהדו"ת לבין נתניהו, פלוס שני השושבינים אטיאס ושטיניץ. מה שהפסיק אותה בעודה בעיצומה הייתה קריאת האזעקה של יו"ר הקואליציה, זאב אלקין שהזכיר לכולם כי הגיעה העת לעלות למליאה להצבעת האי אמון (כלומר, הצבעת האמון).

בזה אחר זה יצאו החברים ואצו רצו להושיט ידם אל הצג של המחשב שעל שולחנם במליאה. עוד דקות אחדות חלפו בטרם יצא ראש הממשלה, מלווה בשר האוצר ובצוות יועצים, היישר אל מזנון הח"כים, שם נמשכה ההתייעצות, יחד עם שטייניץ, מצד 'הארנק', וגפני, מצד 'הכלה'...





צלמים, כידוע לכל, אינם מורשים להיכנס אל מזנון הח"כים, גם עיתונאים אינם מעיזים לצלם שם. אבל בחור נמרץ הצליח ללכוד בעדשת פלפונו את המחזה הדי נדיר בו ראש הממשלה טועם דבר מה במזנון. גם בעינויים לא נסגיר את זהות המצלם, לבל תישלל ממנו אשרת הכניסה למזנון, רק זאת נאמר: לא ידינו במעל...

עוד דקות אחדות חלפו ואלקין נכנס במרוצה פנימה, מזעיק את ראש הממשלה אל המשך ההצבעה במליאה. ראש הממשלה, ממושמע להפליא, מיהר לקום הגם שלא נראה היה כי סיים את מנתו, גם לא את התייעצויותיו. משסיים במליאה, שב אל לשכתו המרווחת אליה שבו ונכנסו בזה אחר זה החכ"ים מיהדו"ת, מלווים באטיאס ובשטייניץ שהוזעקו אף הם פנימה. הפגישה הפעם הייתה מתוקשרת ומלווה בצלמים, אך אורכה היה דקות אחדות בלבד, והיא נוצלה בעיקר לכמה מילות סיכום של 'עוד נדבר' ו'תוך עשרה ימים נשיב תשובות'. החלק העיקרי, כאמור, נערך עוד קודם להצבעה במליאה.

מה באמת יצא מהפגישה הזו? למען האמת, בינתיים, לא כלום. גם הצפי אינו מעודד למדי. אבל למען ההגינות, מגיע ליהדו"ת שאפו ענק על עצם ההישג. לא בכל יום מקדיש ראש ממשלה כשעה מזמנו היקר מאד רק כדי לשמוע מה יש לאיכלר, גפני, ליצמן, מוזס, איכלר ושני חברים בדימוס (פרוש וכרמל) לספר...

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}