כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

סגן שר הבריאות ויו"ר ועדת הרווחה והבריאות בכנסת בסיור באיחוד הצלה

סגן שר הבריאות ויו"ר ועדת הרווחה והבריאות בכנסת בסיור באיחוד הצלה

סגן שר הבריאות ויו"ר ועדת הרווחה והבריאות בכנסת בסיור באיחוד הצלה

כמה ימים לאחר הוראת משרד הבריאות למד"א למנוע הגבלת מידע למתנדבי 'איחוד הצלה' במקרה חרום, הגיעו הרב יעקב ליצמן סגן שר הבריאות וח"כ חיים כץ יו"ר וועדת הרווחה והבריאות בכנסת לביקור הזדהות וחיזוק בבית 'איחוד הצלה' בירושלים.

בפני האורחים החשובים הוצגה המערכת הממוחשבת והמתקדמת "ליפקומפס" הפועלת בטכנולוגיה חדשנית והותקנה בכל מכשירי המירס של 1,600 מתנדבי הארגון הפרוסים בכל רחבי הארץ. "החיבור למערכת הממוחשבת מסייע בהצלת חיים מיידית ומייעלת את פעילות המתנדבים שלנו" הסביר יו"ר "איחוד הצלה" הרב זאב קשש.

סגן השר הרב ליצמן ויו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ התרשמו מההיערכות המקצועית של הארגון, ההקפדה על כללים נאותים לפעילות מקצועית בכל הפרמטרים, הן בהכשרת המתנדבים, הקפדה על שימוש בציוד איכותי תיקני, ועמידה בכל דרישות והנהלים המתחייבים בחוק. סגן השר אף חזר על קביעתו לפיה יש להגיע להסכם כולל שיסדיר את הפעילות של מד"א וארגוני ההצלה וכי על אף המכשולים בסופו של תהליך נגיע בהקדם לכדי הסכם. "לא אתן שייפגעו במתנדבים ויקפחו את צעדיהם. פעילותם החשובה הינה מבורכת ומחויבת המציאות ויש לעודד אותם ולפתח את מרחבי הפעילות שלהם, בפרט באזורי הפריפריה שם קיים מחסור בצוותי רפואה". ציין סגן שר הבריאות.

ר' זאב קשש, יו"ר 'איחוד הצלה' הסביר על חזון הארגון להגיע לכל קריאת חרום תוך שתי דקות. כן גילה על הכוונה להגדיל את "יחידת הרופאים" שהוקמה בראשות פרופ' אבי ריבקינד מנהל יחידת הטראומה בבית החולים הדסה עין כרם .

ר' אלי ביר, נשיא 'איחוד הצלה' שיבח במהלך הביקור את -1,600 המתנדבים המסורים שטיפלו בשנה האחרונה ב-181.000 איש שנזקקו לטיפול רפואי .אותם מתנדבים עוזבים את בתיהם ומגישים עזרה ראשונה בדקות הראשונות שכידוע הינן קריטיות. בזכות פעילות המתנדבים אותם אנשים משתקמים וחוזרים לשגרה ולחיי משפחה תקינים".

יצוין, כי בפני הפמליה הוצג צי רכבי החירום ובו דגמים שונים של אופנועי חירום, יחידת האופניים לפעילות במקומות בלתי עבירים לרכב, אופנוע פיקוד, אמבולנסים ורכבי שטח שונים, סירת חילוץ ועוד.







תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}