כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

בברסלב חוששים: מחירי הטיסות יאמירו

חשש בברסלב: מחסור כבד בטיסות מישראל לאומן לראש השנה • הויזות בוטלו, אך טיסות נוספות כמעט ולא אושרו • סיבה נוספת: מכירת כרטיסים מוזלת על ידי הארגונים

נוסעים לאומן בשנה שעברה צילום ארכיון: בחדרי חרדים
נוסעים לאומן בשנה שעברה צילום ארכיון: בחדרי חרדים

נסיעת חסידי ברסלב לימי ראש השנה באומן, צוברת תאוצה משנה לשנה. לא רק חסידי ברסלב, הענין הזה הפך ל'טרנד' ואלפים רבים, שאין להם שום שייכות עם החסידות, לא מוותרים על הנסיעה לאומן לראש השנה.

בשנה שעברה עמד מנין הנוסעים לאומן על כ30,000 איש, מתוכם כ18,000 שנסעו בצ'רטרים מיוחדים שאורגנו על ידי חברות שונות לקראת ראש השנה, אלפים נוספים בטיסות סדירות או טיסות עם חניות ביניים, והיתר הגיעו מארה"ב ואירופה.

השנה הגדילו רשויות שדות התעופה את מכסת הטיסות ב4,000 מקומות נוספים, אך החשש הוא, שהגדלה זו, לא תמלא את הדרישות הגוברות.

הסיבה העיקרית למחסור הצפוי, הוא ביטול הויזות. עד ראש השנה האחרון, כל ישראלי שהיה מעוניין לנחות בקייב, היה צריך להסדיר לפני כן ויזה. הויזה, חוץ ממה שעלתה סכום לא מבוטל, היא גם מנעה אלפים רבים מלהצטרף לנסיעה לאומן.

השנה, עם ביטול הויזות, צפויה הגדלה אדירה של ציבור הנוסעים. אלפי הכרטיסים הבודדים שנוספו, לא יספקו את הדרישה.

במצב זה – חוששים בחסידות, יאלצו חסידים רבים להיכנע לתכתיביהם של חברות הנסיעות המחזיקות בידיהן מלאי כרטיסים, ולרכוש כרטיסי טיסה במחיר מפולפל.

סיבה נוספת העלולה לגרום לעליית מחירים תלולה, היא העובדה שחברת "נחלי איתנים" מכרה במכירה מסובסדת אלפי כרטיסים.

החברה מכרה עד כה למעלה מחמשת אלפי כרטיסים במחיר מסובסד של 350$ לכרטיס. לאחרונה הצהירו מנהלי החברה על כוונתם לחלק עוד 5000 כרטיסים. חלוקות אלו – כך חוששים בחסידות, גורמות לצירוף אלפי נוסעים למסע, נוסעים שאילולי הסבסוד לא היו נוסעים.

בנתיים, עדיין לא ניכר בשוק לחץ מיוחד. המכירות מתנהלות בקצב מתון ונעים סביב 700-900 דולר לכרטיס. כרטיסים במחירים אלו מצאנו במספר חברות המשווות כרטיסי טיסה של חברת אוקרינה אינטרנשיונל, וחברת MBD המשווקת גם היא כרטיסים של חברה אוקראינית. החברות הישראליות אל-על, ארקיע, ישראייר, סאנדור, המחזיקות טיסות צ'רטר ליעד, עדיין לא החלו את שיווק כרטיסי הטיסה שלהם. מחירי הכרטיסים שלהם צפויים להיות יקרים יותר, וינועו סביב 850-1000 דולר לכרטיס ללקוח.

בתווך, נמשכות ההכנות הקדחתניות לאירוח האלפים, קונטיינרים עם מזון כשר בעלות של מליוני דולרים עושים את דרכם לעבר היעד, בשבוע שעבר אף נערכה שחיטה מיוחדת של בקר בשווי 250,000 דולר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}