כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הרוטציה ברחובות • 'דגל': "הומינר שם קץ לאחדות"

הרב הומינר, המסרב לכבד את הסכם הרוטציה, סירב להגיע לדיון • 'דגל' מגיבה בחריפות: "הומינר ייזכר בהיסטוריה החרדית כמי ששם קץ לאחדות הציבורית שהושגה בעמל" • נציגי אגודת ישראל: "זו חוצפה ועזות מצח"

פנחס הומינר. צילום ארכיון
פנחס הומינר. צילום ארכיון

הרוחות הולכות ומתחממות בקרב הקהילה החרדית ברחובות, בעקבות הסכם הרוטציה שאמור היה להתממש בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל'.

הרב פנחס הומינר, נציג 'אגודת ישראל', המשמש בתפקיד ומסרב לכבד את הסכם הרוטציה, הודיע לאחרונה כי הוא מסרב לדון בנושא בבית הדין.

גורמים בכירים ב'דגל התורה' החליטו הבוקר (ב) להגיב בחריפות, במכתב לבית הדין בעיר.

על פי ההסכם, הומינר אמור היה לעזוב את תפקידו בסוף חודש אייר. "תגובתו ופעולותיו משולים לנאמר בנביא", נכתב במכתב. "מצח אשה זונה, אכלה ומחתה פיה ואמרה לא פעלתי אוון.

"במקום שייהלך בצידי הדרכים ויתבייש בהתנהגותו כגנב וגזלן אשר תאוותו לשבת על כסא לא לו, הוא מגדיל לעשות ומטיל דופי בחברי בית הדין ובתובעים".

בהמשך מפרטים אנשי דגל התורה את הפנייה להומינר: "אנו מצידנו פנינו אליו בדיסקרטיות מספר ימים לפני מועד הרוטציה ומשלא נענינו הלכנו לבית הדין בעיר לבקש סעד על אי קיומה. בנוסף לכך ומאחר שפנה אלינו הרב נתן וינפלד שליט"א מרבני רחובות בבקשה לדחות את מועד הדיון ע"מ שהוא ינסה למצוא פתרון, הסכמנו, והכל על-מנת להביא לפתרון בדרכי נועם, תחת זאת כתב הנ"ל את מכתבו זה והפיצו בכלי התקשורת.

"לפני שנים בערה אש המחלוקת בציבור החרדי הן בבחירות לכנסת והן בבחירות לרשויות המקומיות ובהוראת והנחיית גדולי ישראל שליט"א נקבע כי ייעשו הסכמים בין הציבורים והחוגים השונים ובמידת הצורך אף הסכמי רוטציה ומאז פסקה המחלוקת במערכת הפוליטית – ציבורית. מר הומינר ייזכר בהיסטוריה החרדית כמי ששם קץ לאחדות הציבורית שהושגה בדי עמל כאמור וכמי שגרם לכך כי ייפסק האימון ההדדי בין חלקי יהדות התורה וחתימתם של נציגי הציבור תהיה כחספא בעלמא לצור על פי צלוחיתו".

לגופם של דברים, כותבים אנשי 'דגל': "טענתו, מכיון שאי מי מבין אנשי דגל התורה הינו חבר בועדה למינוי דיינים מונעת מאתנו לדון בבית דין רבני היא הבל הבלים ואין לה כל בסיס. לו טענה כזאת היתה מתקבלת היתה מונעת מכל המפלגות להם חברים בועדות למינוי שופטים, דיינים וכד' לדון בכל הערכאות הללו, למשל, בית המשפט יהיה מנוע מדיונים על מפלגות או על אישים ממפלגות להם נציגות בועדה למינוי שופטים.

"ומכיון שטענתו השניה היא חילונית במהותה ועל פיה אין סמכות לבית הדין לדון בבוררויות, צר לי על הטענות הללו שהם לצערי מקבילות לטענותיהם של החילוניים הרדיקליים הטוענים לחוסר סמכות של בתי הדין הרבניים בניגוד מוחלט לעמדתם של הרבנים ושלומי אמוני ישראל.

"החמור מכל הוא הסיפא במכתבו, ואלו דבריו: 'אין במכתבי זה בכדי להוות חתימה ו/או הסכמה לבוררות בפני כת"ר ו/או בפני כל בי"ד אחר' - כלומר מעבר להפרה בוטה של חתימתו האישית על הסכם הרוטציה הוא מודיע כי אין בהודעתו כל נכונות לדון בדין תורה, הודעה חמורה לו היתה נשמעת מכל יהודי, על אחת כמה וכמה מנציג ציבור שאמור לייצג ציבור חרדי. נשגב מבינתי בהערת אגב, מדוע הוא חושש מחתימתו לאחר שהוכיח כי היא שווה כקליפת השום".

גורמים באגודת ישראל המקומית מסרו בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אין גבול לעזות ולחוצפה. המכתב נכתב על ידי אותם אלה המפרים ברגל גסה הסכמים כמו בראשון לציון ופתח תקווה למשל. אותם אלו מציגים תמונה מעוותת ומבקשים להטעות את הדיינים.

בקדנציה האחרונה נציג אגודת ישראל אשר הוא נציג חסידות קרעטשניף התפטר לטובת דגל התורה, שלא כמו נציג דגל התורה שלא עשה כן בקדנציה שקדמה לכך על אף הסכם חתום.

עצם הדבר שההסכם כעת לא יוצא אל הפועל כנראה יש סיבה לכך.

"אנחנו שבים מזכירים כי דווקא דגל התורה, שהיא זו שהייתה צריכה להתפטר לטובת נציג חסידות קרעטשניף לא עשתה זאת, על אף הסכם חתום שהיה.

"התורה מעוררת את כל היהודים עד כמה צריכה להיות זהירות בנתינת שוחד ועל כן אין צורך להוסיף מילה מעבר לטענתנו האמורה שמזכ"ל דגל התורה, הינו חבר בוועדה למינוי דיינים ובידיו כח רב לקידום דיניים וד"ל.

הרב הומינר לא רצה להתדיין בבית הדין המקומי רק בשל העובדה שיש ניגוד עניניים מובהק, כאמור וכל בקשתו היא לקיים את ההלכה האומרת, שיש ללכת אחר הנתבע ולהתדיין בבית דין אובייקטיבי שדן על פי דין תורה ללא ניגוד אינטרסים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}