כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מנהל סמינר? קבל צימוק: 150,000 ש"ח

עיריית ירושלים, בניסיון אחרון לפתור את מצוקתן של 200 בנות ספרדיות שטרם נקלטו בסמינרים • כל כיתה חדשה שתיפתח, תזכה לסוכריה: 150,000 ש"ח יועברו לסמינר

בנות סמינר. צילום: פלאש 90
בנות סמינר. צילום: פלאש 90

בניסיון למנוע את האפליה השוררת בירושלים, כאשר פחות מחודשיים לפני פתיחת שנת הלימודים, ישנן בנות שטרם התקבלו ללימודים, החליטה עיריית ירושלים להעניק לסמינרים 150 אלף שקל, עבור כל כיתת ט' נוספת שתיפתח במוסד.

המהלך של העירייה בא לאחר שסמינרים הכריזו על סגירת ההרשמה, ולכ-200 תלמידות ממוצא ספרדי לא נמצא מקום לשנת הלימודים הקרובה.

ועדת הרבנים הנחתה את כל מנהלי הסמינרים לבטל את המכסה של 30 אחוז תלמידות ספרדיות. לטענת הורים, מכסת האחוזים היא הגורם העיקרי לאפליה, כך מדווח המקומון 'זמן ירושלים'.

המהלכים האחרונים של העירייה הם על רקע דו"ח מבקר המדינה, שתקף בחריפות את התנהלות העירייה בפיקוח על הסמינרים.

עיריית ירושלים מסרה, כי מדובר ביוזמה של אגף מנח"ח. "לאור המחסור הקיים בכיתות לימוד, וכדי להביא לשיבוץ מלא של כל בנות העיר במגזר החרדי, הוחלט לגבות תקציבית את הסמינרים שיפתחו כיתה חדשה במוסד.

"לעומת שנים עברו, העירייה לקחה אחריות על מערך הרישום בחינוך החרדי וקבעה מדיניות ברורה, תקדימית ופורצת דרך בכל הקשור לשיבוץ תלמידות בבתי הספר בכל הגילים. העירייה לא תתן יד למכסות ולכל אפליה שהיא במוסדות החינוך שברשותה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}