כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

נתניהו הצדיע לחב"ד: "אתם הרוח של העם היהודי"

אירוע הצדעה מיוחד: 20 שנה לאיגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים • חסידי חב"ד הפתיעו את ביבי עם וידאו מרגש ממפגשיו עם הרבי • הודה ללבייב על הפעילות • סיקור וגלריה

נתניהו הצדיע לחב"ד: "אתם הרוח של העם היהודי"

הבידוק הבטחוני ה'כבד' שהמתין לבאים אל אירוע ההצדעה ל'איגוד הקהילות היהודיות במדינות חבר העמים', שהתקיים בגני התערוכה בתל-אביב, לרגל מלאות 20 שנות פעילות, סימל כי אכן ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתעתד להגיע הערב כדי להצדיע לשלוחי חב"ד.

נתניהו, האיש בעל החושים הפוליטיים המחודדים, מבין היטב שאל אירוע כמו זה שהופק אתמול על ידי 'איגוד הקהילות היהודיות', בראשו עומד איש העסקים לוי לבייב, בהחלט כדאי לו להגיע. והוא הגיע, הופיע במיטבו, ואמר את המילים הנכונות, במקום המתאים.

ליל י"ב בתמוז מכונה בחב"ד "חג הגאולה" - היום בו שוחרר האדמו"ר הרי"צ זצ"ל ממאסרו ברוסיה הקומוניסטית. אל האירוע זרמו עשרות שלוחים, מכל מדינות חבר העמים, על בני משפחותיהם ותומכיהם, אנשי עסקים ואישי ציבור.

כיבדו את האירוע - בראשו עמדו נשיא איגוד הקהילות ר' לוי לבייב, ורבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזר -  השרים אלי ישי ויולי אדלשטין, סגני השרים יעקב ליצמן  ומנחם-אליעזר מוזס, חברי-הכנסת דני דנון, ישראל אייכלר, יוליה-שמאלוב ברקוביץ' ואברהם מיכאלי.

עוד כיבדו את האירוע בנוכחותם, הרב הראשי לישראל הגר"י מצגר, הרב הראשי לרוסיה הגר"ב בערל לאזאר, מזכירו של הרבי מליובאוויטש זצוק"ל הרב בנימין קליין, מזכיר בי"ד רבני חב"ד הגאון רבי יצחק-יהודה ירוסלבסקי, רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ', סגן יו"ר המרכז לעניני חינוך הרב משה קוטלרסקי - האחראי על מערך השליחות של חב"ד בעולם, הנגיד מיכאל מירלשוילי, ועוד.

אם צריך להניח את האצבע על הרגעים המרגשים ביותר, היו אלו הרגעים במהלכם הוקרנו מול פניו הנרגשות של נתניהו קטעי וידאו מעברו היותר רחוק. תחילה, נאומו הנחוש בקונגרס רק לאחרונה, כולל פסוקים מהתנ"ך אותם הקריא בעוז.

בהמשך הציגו את נאומו באו"ם, ואת הראיון שנערך איתו מיד לאחר מכן. במהלך דבריו סיפר אז למראיין כי את ההשראה לאבוקת האור שהדליק באו"ם, על מנת לגרש את השקר הגדול, שאב מדברי הרבי בשנת תשמ"ו.

"בגאווה יהודית נדירה שאין דומה לה, במנהיגות יוצאת דופן אותה הוא מפגין בנחישות במהלך כל תקופת כהונתו, הצית נתניהו מיליוני לבבות יהודיים בעולם כולו", נשמעו הקולות, כשעל המרקע נראות פניו של הרבי, נתניהו עומד מולו, והרבי מחזקו ומעודדו.

צריך היה לראות את פניו של נתניהו, כדי להבין שהפעם הצליחו באמת לגעת לו בנקודה. האיש, שהפך במשך השנים לכמעט נטול רגשות, לפוליטיקאי מיומן ומשופשף, דמע מהתרגשות. "אתה תצטרך להאבק עם 119 אנשים, אך בוודאי לא תתרשם מכך כיוון שהקב"ה בצד הזה ... שיהיה נתינה של הקב"ה", אמר לו הרבי לפני יותר מ-25 שנה.

כך הכין הרבי את נתניהו להתמודדות העתידית העתידה ליפול עליו.

"דבק ונאמן למסורת הנצח של עם ישראל, עם זיקה עמוקה ובלתי מתפשרת לספר הספרים, התנ"ך, ולהבטחותיו הנצחיות של בורא עולם לאבותינו, פועל ראש הממשלה מר בנימין נתניהו. מתוך דביקות, גאון, מנהיגות נדירה, שהיא סמל, דוגמא ומופת עבור אישי ציבור רבים כאן ובעולם כולו", נישאו בפאתוס מילותיו של הקריין.

כשעלה נתניהו אל הבמה כדי לשאת דברים, נשמע קולו מרוסק לגמרי. "מר לבייב, ריגשתם אותי עם הסרט הזה עד עומק נשמתי", פתח ואמר מילים שלא נכתבו בידי כותבי הנאומים שלו. רק מי שמכיר את נתניהו מבין עד כמה נדירות היו המילים הללו. "אני זוכר היטב את הפגישות עם הרבי. אני זוכר את הברכות והדברים שלו מלווים אותי עד היום. הרבי אמר לי שאאלץ להיאבק עם 119 אנשים, אפילו אחד הוא לא השאיר לי...".

מכאן עבר אל נאומו, כשהוא מתאר את פעילות שליחי חב"ד, זו החובקת עולם. "מהרי ההימלאיה ועד הרי הרוקיס, נמצאים שלוחי חב"ד. פעם אמרו שאיפה שיש יהודי יש חב"ד, היום הגיע מצב שיש מקומות שיש חב"ד והיהודים אפילו לא נמצאים בצורה קבועה.

"כולנו זוכרים את גבי ורבקי, שהיו סמל ודוגמא לנתינה. זה מזכיר לנו יום יום את המלחמה שיש לעולם כולו נגד הטרור. חלק עיקרי בניצחון על הטרור הוא באמצעות הרוח, וזה בדיוק מה שחב"ד עושה. העם היהודי ניצב בתחתית ההר ומצדיע לכם, חסידי ושלוחי חב"ד. אני הראשון שמצדיע לכם. היו ברוכים והמשיכו בפעילותכם".

היו שם עיתונאים עיתונאים בכירים מהתקשורת. אל מול כולם נישאו הדברים, וכמה מהם התקשו להסתיר את השתאותם. הם הגיעו לאירוע בעיקר כדי ללקט אמירות פוליטיות מרשימות, אבל מצאו עצמם עומדים מול אירוע רוחני, אליו הם אינם נחשפים מעשה יום ביומו. וכך, בעוד הם מתעניינים בעיקר בדבריו אודות אי תמיכתו בחקירת גופים פוליטיים, אמירה שתזעזע בימים הקרובים את המערכת הפוליטית, תכעיס את 'ישראל ביתנו' על כל ההשלכות העלולות להיות לכך, את העיתונאים החרדיים עניינו מילות התמיכה שלו, ההתרגשות הגדולה וזיכרונות עברו עם הרבי.

לטעמי שיקף האירוע אתמול את תמצית הווייתה של מערכת הבחירות שתגיע לפתחנו בעוד זמן לא ידוע. בעוד 'ישראל ביתנו' תציג עצמה ימנית מאד, אולי יותר ימנית מהליכוד, לא יפסלו ראשיה חבירה למפלגת 'קדימה' בראשות ציפי לבני. הממשלה שתופק מחבירה שכזו, שאולי גם דרעי עם מפלגתו החדשה, אם וכאשר תקום, יהיו חלק ממנה - לא תהיה ממשלה ימנית טריוויאלית.

מאידך, הליכוד של היום גם הוא אינו ימין. אבל לכל הפחות העומד בראשו מבין שאסור להפקיר את תושבי יו"ש לגורלם או לנתק אותם מבתיהם. הוא הוכיח כי הוא יודע לעמוד בעוז אל מול נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ולשאת נאומים אמיצים גם מעבר לים.

מי שיעץ לבנימין נתניהו להגיע אתמול אל האירוע, עשה צעד חכם בהחלט. מה יותר טוב מנאום של ראש הממשלה, משירת "לבנימין אמר" ולתמונות שלו לצד הרבי כדי לקרב את הליכוד ולו אף בצעד אחד קדימה אל ליבות החסידים.

לא לזה התכוון לוי לבייב כשהרים את האירוע הענק והמרשים הזה אתמול בערב. אבל מן הסתם, משמיים כיוונו.

בדברים שנשא נשיא איגוד הקהילות ר' לוי לבייב, הוא קשר חוט ישיר בין חג הגאולה לבין האירוע המיוחד. "הערב הזה הוא חג לא רק לחסידי חב"ד או לשלוחים בחבר העמים, אלא לכל העם היהודי", אמר לבייב, "המלחמה של הרבי הקודם בקומוניזם ולאחר מכן, כאשר שומעים את השיחות של הרבי בשפה הרוסית שחלקם הוקרנו כאן הערב, בה הוא מדבר בשפה הרוסית הציורית המיוחדת שלו, על כך שהממשל הרוסי צריך לקיים את הקונסטיטוציה ולאפשר חופש דת, וכאשר רואים את המתרחש היום ברחבי חבר העמים, מבינים שזהו נצחון האור האמיתי".

הרב הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזר, נשא גם הוא דברים בהם שיבח את השלוחים ועודדם בפעילות. הגר"י מצגר, הרב הראשי לישראל, איחל לכל העוסקים במלאכת הקודש המשך הצלחה בכל מעשה ידיהם. נאום מיוחד נשא הרב משה קוטלרסקי, שתיאר את המהפכה היהודית של שלוחי חב"ד בעולם, השואבים את כוחם מהרבי זצוק"ל. את מסכת הנואמים חתם הנגיד מר מיכאל מירלשוילי, מהתומכים העיקרים והמרכזיים בפעילות החב"דית בחבר העמים כיום.

מי שהנעימו את האירוע היו הזמר החסידי ר' יוני שלמה, ששר מחרוזת של ניגוני שמחה חב"דיים. על גבי המרקע הופיעו קטעי וידאו המתארים את הגחלת היהודית, הניצוץ שהפיח רוח חיים ואור ביהדות חבר העמים, עם פריחתם של הקהילות היהודיות ומוסדות החינוך. בהמשך הופיעו גם הזמר יונתן רזאל ואמן הכינור נאור כרמי.













































































































































































































































































































https://storage.bhol.co.il/images/jgvzm-ryx5i/media/520096/_imagebank_orig_orig_e27651e0c31e4132a8392d2dba1e59f2.jpg" width="480" < body />
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}