כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

י-ם תבער שוב? • קולנוע ליד החומות

סערה חדשה: קרוב לחומות ייבנה קומפלקס בתי קולנוע - כך מגלה 'זמן ירושלים' • ייתכן ויופעל בשבת • 'יהדות התורה': "אם יצא לפועל - נבעיר את ירושלים" • חשיפה

י-ם תבער שוב? • קולנוע ליד החומות
יעקב נחומי



אחרי שכבר התרגלנו להפגנות מול חניון קרתא, רישמו לפניכם אתר נוסף באזור שיעורר סערה: בתי הקולנוע 'קרתא', העומדים כך נראה, להיבנות בקרוב למרגלות העיר העתיקה.

המקומון הירושלמי, 'זמן ירושלים' חושף מחר (ו) שבימים האחרונים מתנהל משא-ומתן מתקדם בין חברת הנדל"ן 'אלרוב', האחראית על שדרת ממילא הממוקמת למרגלות העיר העתיקה, לבין חברת 'גלובס גרופ,' המחזיקה ברשותה עשרות בתי קולנוע ברחבי הארץ.

לפי ההסכם, שאינו חתום עדיין, יפעלו בתי קולנוע מתחת לשדרת החנויות, סמוך לחניון קרתא.

מדובר בשטח של כאלפיים מטר, שיועדו לפני מספר שנים למחסני השדרה.

העסקה הנאמדת במאות מיליוני שקלים, צפויה להיסגר כבר בימים הקרובים.

לפני מספר שנים ביקש בעליה של חברת 'אלרוב' מהוועדה לתכנון ובניה, לייעד את השטח לפתיחת בתי קולנוע, אך בשל החשש מהציבור החרדי הוא נסוג מהתוכנית.

היום מתברר כי החששות נמוגו והמו"מ נמצא בשיאו.



נכון לעכשיו, סלע המחלוקת המונע את החתימה בין הצדדים - הוא ויכוח אודות פתיחת בתי הקולנוע בשבת. חברת 'אלרוב' מבינה את המשמעות של הפתיחה בשבת ואילו חברת 'גלובס גרופ' מתעקשת לפתוח את האולמות בשבת.

אם ההסכם ייחתם צפויה להיות קולות ביקורת מצד ארגונים חילוניים בעיר, שייאבקו לפתיחתו בשבת.

כזכור, כך אכן, בבתי הקולנוע 'סינמה סיטי' שבצומת פי גלילות, נאבקו הארגונים החברתיים על פתיחתם בשבת.

שמואל חיים פפנהיים בעבר עורך ה'עדה' מגיב, "לא האמנו שנוכל להתמיד במאבק נגד קרתא. הגאב"ד אמר שאם לא נמשיך במאבק, נראה מגמה של הרס וחילול השבת בירושלים. ואכן דווקא עכשיו אנו שומעים על התוכנית החדשה הזו.

"יותר ויותר אנשים ישכילו להבין שאנו אנשים מפוקחים ולא מעוניינים להקצין את המציאות. יש פוליטיקאים שנעים להם להתעלם מהרמזים הגסים של פורצי חומות ירושלים, כולל נציגי החרדים בעירייה. לא בוער להם שירושלים תהפוך לעיר של פריצות.

"אנחנו נעמוד על המשמר. מעניין שרק אנשי 'העדה החרדית' שאינם משוחדים בכספי שלטון, ובדברים נוספים, צריכים לשמור על גבול הקדושה בירושלים".

גורם בקבוצת הסיקריקים עמו שוחחנו הערב, התבטא גם הוא בחריפות , ואיים בהפגנות שיציתו את ירושלים:

"אנחנו נכנעים וחוטפים מכה אחר מכה. אסור לנו לשתוק על תכנון כזה. אם דבר כזה ייצא אל הפועל, אנחנו בטוחים שלא רק ברחוב הנביאים יפגינו, אלא גם מול ביתו של ניר ברקת, ומול ביתם של בעלי חברת הנדל"ן אלרוב".

אך שתחילה סירבו אנשי 'יהדות התורה' להגיב, לאחר פרסום הדברים הדגיש גורם בכיר בסיעה כי "אם ההסכם ייחתם והכוונות להקמת המיתחם ימומשו, לא נשאיר את השטח ריק לסיקריקים - יהדות התורה, ש"ס והמפד"ל יבעירו את ירושלים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}