כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

"מה שקורה במועצה הדתית בחיפה - מזעזע"

הרבנות הראשית יוצאת בחריפות נגד יו"ר המועצה הדתית בחיפה, אבי וייצמן - שחילק על דעתו תעודות כשרות • "מעולם לא נתקלנו בחוצפה כה בוטה. אנו מזועזעים"

הרב שלוש, רב העיר חיפה
הרב שלוש, רב העיר חיפה

זה חודשים ארוכים שמתנהלת מלחמה בין רבה הראשי של העיר חיפה, הרב שלמה שלוש ליו"ר המועצה הדתית בעיר, אבי וייצמן. זאת, על רקע מאבקי כוחות על הזכות להעניק תעודות כשרות לחנויות ואולמות אירועים.

במכתב שנשלח מלשכת הרבנות הראשית לישראל, נכתבו דברים קשים כלפי וייצמן, שהנפיק 'אישורי כשרות' לבעלי עסקים ואולמות, ללא אישורו של הרב הראשי של חיפה.

וייצמן טען בחילופי מכתבים עם הרבנות הראשית, כי לא העניק תעודות כשרות ללא אישור הרב שלוש, אלא רק 'אישורי כשרות', כדי למנוע תביעות כביכול, נגד המועצה הדתית על שהיא נמנעת מהענקת תעודות בשל אי הסכמתו של הרב הראשי.

במכתב, שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', נכתב: "הננו לציין כי מזה זמן רב שלא נתקלנו במכתבים כה בוטים, וכה חצופים, וה' יודע אם לעקל לעקלקלות.

"דברים אלו הם הבל במקרה הטוב. וקשה להאמין שאנשים הגיעו לרמה כזו", כותב ראש הלשכה, הרב יעקב בצלאל חרר. "ועוד אינם מתביישים לשלוח דברי הבל כאלו לפני מרן הראשל"צ שליט"א".

בגוף הדברים כותב הרב חרר: "יקרא כבודו לתעודת כשרות איך שירצה, אבל לעולם לא יוכל להסיר תחום זה מרבה של העיר".

בהמשך המכתב נכתב, כי התנהלות מערך הכשרות בעיר אינה תקינה: "במועצת הרבנות הראשית היתה החלטה אחת ויחידה, והיא זעזוע מוחלט מכל מה שנעשה בחיפה. מה שנעשה בעיר הוא דבר חמור ביותר. אין שום וועדה שתתיר דבר כזה".

בתחילת השבוע פרסמה הרבנות הראשית את החלטתה בעניין העיר חיפה: "מועצת הרבנות הראשית לישראל הביעה זעזוע על ההתנהלות הבלתי חוקית ושאינה הוגנת מצד ראש המועצה הדתית בחיפה, באמצעות הנפקת תעודות כשרות ללא הסכמתו וחתימתו של הרב הראשי. המוצעה הביעה את עמדתה כי יש לנקוט בכל האמצעים כדי למנוע תקדים שכזה".

יו"ר המועצה, אבי וייצמן ממשיך לטעון כי לא הנפיק תעודות אלא אישורים. את הדברים אמר כאשר זומן לבירור במחלקת הכשרות במשרד הדתות, שם טען כי הרב הראשי מסרב להנפיק תעודות כשרות ממניעים לא כשרים ולא בשל סיבות הלכתיות.

בתקופה האחרונה עלתה המלחמה בין הצדדים מדרגה, ושניים ממקורבי הרב הראשי נעצרו ושוחררו, לאחר שנחשדו בסחיטה ואיומים על בכיר במועצה הדתית. בנוסף, הרב הראשי התלונן על אנשים אנונימיים המאיימים על חייו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}