כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מאבק 'דגל' ו'אגודה' ברחובות: יריבו במקום אחר

המחלוקת בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' בעניין הרוטציה לנציג במועצת העיר - הגיעה לפתחו של ביה"ד שבעיר • פנחס הומינר הציע: להעביר את הדיון לבית דין אחר

נאבקים על השלל. ראש עיריית רחובות - רחמים מלול. צילום: ארכיון בחדרי חרדים
נאבקים על השלל. ראש עיריית רחובות - רחמים מלול. צילום: ארכיון בחדרי חרדים

בית הדין ברחובות, בראשות הרב נחום גורטלר, דן היום (ה) לראשונה בעניין הסכם הרוצטיה בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל'.

ביה"ד המליץ לאחד דיון קצר בעניין, להפנות את הצדדים לבית דין מוסכם.

שעות לפני הדיון ביקש מאיר פרוש לדחות את הדיון בשל יום אזכרת אמו ע"ה.

ברחובות נוצרה מחלוקת בין 'אגודת ישראל' - שרצה תחת הרשימה המאוחדת שס"ג - לבין 'דגל התורה'. האחרונים תובעים כי נציג אגודת ישראל, פנחס הומינר, יפנה את מקומו עבור נציגם - אפרים וייס.

לפי הטענה, נחתם הסכם רוטציה לפיו הומינר, חסיד קרטשעניף, ישמש כחבר מועצה ותפקיד בכיר בשנתיים הראשונות, ובשנתיים האחרונות ימונה במקומו וייס.

כבר בערב חג השבועות, קיבל הומינר, המשמש בתפקיד מנהל הכספים בעירייה, מכתב מאת מנחם שפירא, מנהל המחלקה המוניציפאלית ב'דגל התורה' ובו הוא מתבקש לכבד את הסכם הרוטציה שנחתם בין הסיעות. אך הומינר בחר להתעלם מהמכתב שהונח על שולחנו.

באגודת ישראל טוענים כי דגל התורה הפרו את ההסכם ולכן הוא איננו תקף. "אי אפשר לבקש לממש את ההסכם כאשר חלק מסעיפיו הופרו", אומרים באגודת ישראל.

בדיון היום (ה) הופיעו מטעם דגל התורה שפירא ווייס. ומטעם 'אגודת ישראל' הופיע הרב ברוך פולק, היו"ר המקומי ואחד הנתבעים על ידי דגל התורה. שאמר, "לא הייתי מעורב בהסכם על הליכה משותפת".

הרב הומינר הודיע לבית הדין כי היות ועל פי ההלכה הולכים אחר הנתבע, הוא מבקש שלא לדון בבית דין רשמי של מדינת ישראל מאחר והתובעת, תנועת דגל התורה, בראשה עומד ח"כ משה גפני החבר בוועדה למינוי דיינים, האחראי על קידומם של הדיינים במדינת ישראל, על כן קיים ניגוד אינטרסים ברור.

הומינר הציע לאנשי דגל התורה לפנות לבד"צ לענייני ממונות של הרב רובין.

יצויין כי בקדנציה הקודמת נציג 'אגודת ישראל' הרב שטרן, פינה את מקומו בתום שנתיים לטובת הרב שטראובר מ'דגל התורה'.

באגודת ישראל מציינים את העובדה שבפעם הקודמת התפטר נציג אגודת ישראל על פי הסכם הרוטציה כהוכחה לכך שהם מכבדים על הסכמים. "הפעם הייתה הפרה בוטה על ידי דגל התורה ולכן איננו מחויבים להסכם", אומרים באגודת ישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}