כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הפגנת ה-100 • הצימוק: השתתפות האדמו"ר מתו"א

השבת יציינו ב'עדה' את הפגנת ה-100 נגד חילול השבת ב'קרתא' • המוחים יתכנסו בכיכר זופניק ובראשם האדמו"ר מתולדות אהרן- ויצאו להפגין • מה מתכננת המשטרה?

הפגנות השבת. צילום ארכיון
הפגנות השבת. צילום ארכיון

המחאה מתעצמת.

בשבת הקרובה מציינים ב'העדה החרדית' את השבת ה-100 להפגנות שנערכות בירושלים נגד פתיחתו של חניון קרתא בירושלים. המפגינים נערכים להפגנות סוערות במיוחד גם על רקע המעצרים האחרונים בשכונת מאה שערים אתמול (ד') בבוקר.

הצימוק שה'עדה' נותנת למפגינים היא יציאתו של האדמו"ר מתולדות אהרון להפגנה ברח' הנביאים המתקיימת בקביעות במשך תשעת החודשים האחרונים. על פי התכנון, אחר הצהריים יגיעו מאות לבנייני זופניק ומשם ייצאו למחות נגד חילולי השבת בהפגנה שתתקיים ברח' הנביאים.

תחת הכותרת "מאה שבתות לה'" נתלו ברחבי העיר מודעות המבשרות על היציאה וההפגנה הגדולה המתוכננת.

בהוראות שנשלחו לתושבים, בחורי הישיבות ולבתים הפרטיים נכתב כי בשל תלונות רבות של אנשי הבד"ץ והתושבים באזור המחאה צריכה להימשך כמחצית שעה בלבד ומיד לאחר מכן יתפזרו בשקט לבתיהם.


עוד הורה הבד"ץ כי ילדים ובחורים לא יוכלו להשתתף במחאה. גם על נשים ונערות הוטל האיסור להגיע לאזור ההפגנות. הוראה נוספת לא פחות חשובה היא האיסור להשתמש בחפצים שונים כדי להשליך על השוטרים או המפגינים החילונים העומדים מנגד.

במשטרת ירושלים, כך מסתבר, נערכים בכוננות גבוהה לשבת הקרובה זאת בשל תכנון ההפגנה הגדולה.

גם פעילי התנועה 'ישראל חופשית' מתכננים לפעול נגד המפגינים בכל הכוח זאת בשל העובדה כי במהלך ההפגנה הם חוסמים את כבישי הרחוב הסמוכים שאמורים להיות פתוחים בשבתות ובחגים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}