כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

כלא, חתונה ולוויה • כך נראה יום השחרור של האדמו"ר

האדמו"ר מספינקא שוחרר ליממה מבית הכלא, כדי להשתתף בחתונת נכדתו • לאחר החופה: האדמו"רים עזבו - והשתתפו בלווית הענק • ומי כובד בסידור הקידושין?

האדמו"רים בחתונה. צילום: בחדרי חרדים
האדמו"רים בחתונה. צילום: בחדרי חרדים

חסידי ספינקא חגגו אתמול (ד') את יציאת האדמו"ר מבית הכלא, לרגל חתונת נכדתו, שהתקיימה בשכונת בורו-פארק.

האדמו"ר, שזכה לחופשה של 24 שעות, החל את יומו בשעת בוקר מוקדמת. אחד החסידים המתין בשערי בית הכלא, ויצא יחד עם בנו ל'קעמפ' של החסידות. לאחר שטבל במקווה, התפלל שחרית יחד עם בחורי החסידות, השוהים בקעמפ.

לאחר התפילה שימש האדמו"ר כסנדק בברית של אחד מחסידיו, והניח תפילין לשני ילדי בר-מצווה. בשעות הצהריים נערך בקעמפ 'ברוכים הבאים טיש', במהלכו אמר האדמו"ר דברי חיזוק למשתתפים.

בשעות אחר הצהריים המאוחרות הגיע האדמו"ר לביתו שברחוב 56 בין השדרה ה-14 וה-15, שם המתין לו קהל רב, שביקש להיכנס לאדמו"ר ולקבל את ברכת בעל השמחה.

החופה הוקדמה, כדי לאפשר לציבור להשתתף בלוויה של הילד לייבי קליצקי ז"ל. בשעה שש התקיימה הקבלת פנים - ובשעה שבע נערכה החופה.

בסידור קידושין כובד האדמו"ר המהר"א מסאטמר, שכיבד את האדמו"ר מספינקא. האדמו"ר מספינקא העביר את הכיבוד לגר"י הגר - שהגיע במיוחד מישראל לחתונה.

בקריאת שש הברכות הראשונות כובד האדמו"ר מספינקא, בקריאת הכתובה כובד הגר"י הגר ממונסי, ובברכה אחריתא התכבד רב חסידי סאטמר מהשדרה ה-15, הרב שלום לייזער טייטלבאום.

מיד לאחר החופה עזבו האדמו"ר מסאטמר והגר"י הגר מוויזניץ את החתונה, ויצאו אל הלוויה, שנערכה במרחק ארבעה רחובות ממקום החתונה.

בשעה שלוש לפנות בקור עזב האדמו"ר מספינקא את החתונה - ושב לכלא. בתיאום עם אנשי הכלא, לא נאלץ האדמו"ר לשאת עליו אזיק אלקטרוני.

עסקני החסידות מקוים כי האדמו"ר ישוחרר לראש השנה.











תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}