כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

"שליחי חב"ד הם הזרוע הארוכה של ישראל"

ח"כ דני דנון מארגן בכנסת אירוע הצדעה לרגל 20 שנות פעילות של שליחי חב"ד בחבר-העמים • לשרי רוט הוא מספר על ההכנות ומדוע הוא מפיק את האירוע

"אני פוגש את הפעילות הענפה של חב"ד בכל העולם". ח"כ דני דנון
"אני פוגש את הפעילות הענפה של חב"ד בכל העולם". ח"כ דני דנון



בצהרי יום שני פגשתי את ח"כ דני דנון מהליכוד במזנון הכנסת. הוא ישב עם שלמה פלס, עוזרו האישי של איש העסקים לוי לבייב. זו לא הפעם הראשונה בה אני פוגשת את דנון בהקשרים חב"דיים, אבל הפעם המשימה אותה נטל על עצמו, כבדה ורצינית: ביום שני הקרוב הוא עורך כנס הצדעה מיוחד לשלוחי חב"ד במדינות חבר-העמים בוועדת הקליטה, בראשה הוא עומד.

דקות אחדות לאחר שהסתיימה פגישתם, סיפר דנון, על ההכנות לכינוס, שתחילתו במפגן הצדעה מרשים שייערך היום (ה') בגני התערוכה בתל-אביב, בהשתתפות ראש הממשלה.

אלא שיום שני היה גם 'יום החרם' בכנסת - היום בו עבר 'חוק החרם' של הקואליציה, ולא יכולתי שלא לשאול את דנון כמה שאלות בנושא הזה, שקרוב מאוד לליבו.





"זהו יום חשוב", הכריז דנון בפתח השיחה. "אנחנו מאמינים שצריך לטפל בבעיה לפיה מחרימים את הציבור בישראל, את ההתישבות. אנחנו מתגוננים נגד אותם אמנים שהחרימו את אריאל. היום זו התשובה שלנו על החרם על אריאל. זהו חוק ציוני שאומר שאם יחרימו את הציבור, אותו ציבור יוכל לתבוע".

ראש הממשלה יגיע להצבעה, באופן סמלי, להראות תמיכה? – מאחר ונתניהו ביטל את פגישתו עם 'יהדות התורה', שנקבעה לאותו אחר צהרים, הנחתי שהוא לא יגיע גם להצבעה במליאה.

אבל דנון קיווה שיגיע. "אני מקווה שהוא יהיה, ושסיעת הליכוד תתייצב כאיש אחד בעד החוק הזה". בסופו של יום לא הגיע נתניהו להצבעה, אבל את זה לא ידע דנון בשעת שיחתנו.

"דרך אגב", הוא מוסיף, "היו חברים מקדימה שחתמו על החוק, ובגלל לחץ של יו"ר האופוזיציה משכו את חתימתם, ואני מצר על הזגזוג הזה".

"כל אחד יודע לפנות לבית חב"ד לקבל עזרה"

לאחר שמיצינו את נושא החרם, עברנו לאירועי חב"ד הצפויים להתקיים השבוע.

לאחרונה הפכת ל'חבד"ניק' מן המניין, אמרתי לו. בתקופה האחרונה שוחחתי איתך כבר כמה פעמים בנושא. הוא, בתגובה, הנהן בראשו לאישור הדברים.

• ביום שני הבא אתה עומד לארגן פה בכנסת כנס תמיכה...

"נכון. אנחנו עורכים אירוע הצדעה לפעילות תנועת חב"ד בחבר העמים. בכל מקום שאני הולך בעולם, אני פוגש את הפעילות הענפה של חב"ד, ואני מברך אותם על כך".

• התארחת לא מזמן בביתו של הרב לאזר במוסקבה...

"נכון, התארחתי שם בסעודת שבת, יחד עם הרב משה קוטלרסקי (ראש מערך השליחות של חב"ד בעולם), וכיו"ר הליכוד העולמי ויו"ר וועדת העליה והקליטה בכנסת, אני מרגיש מידי יום את השפעת חב"ד על הקהילות היהודיות בחו"ל".

• ועדיין המדינה לא עוזרת להם כלכלית מספיק, אם בכלל...

"אנחנו מתחילים בתהליכים, זה ייקח זמן, אבל אין ספק שהמדינה צריכה לסייע בנושא האבטחה. גם בנושא הישראלים שנמצאים בכל רחבי העולם צריך לסייע להם".

• במידה מסוימת החב"דניקים הפכו למעין משרד חוץ בכל מקום בו הם שוהים. ישראלי הולך לאיבוד...

"ישראלי נאבד, צריך אוכל, בכל מקרה הוא יודע לפנות לבית חב"ד לקבל עזרה, וטוב שכך".

"אירוע מכובד ביותר בכנסת לכבודם"

אני חושבת שגם משרד החוץ נעזר בבתי חב"ד כשיש אירוע.

"אני חושב ששליחי חב"ד הם הזרוע הארוכה של מדינת ישראל, יחד עם משרד החוץ ועם הסוכנות היהודית, הם עובדים בשיתוף פעולה. ואני כיו"ר הוועדה אעשה הכול כדי ששיתוף הפעולה הזה יהיה יותר הדוק, ויהיה הרבה יותר כוח לכל אחד אם יעבדו יחד".

• ראיתי שנפגשת במזנון הח"כים עם שלמה פלס, נציגו של לב לבייב. אפשר לשאול על מה דיברת? מה תכננתם?

"דיברנו לקראת האירוע שיהיה פה ביום שני, ואני שמח שתהיה פה נציגות מרשימה, מגיע הרב לאזר, הרב הראשי לרוסיה, הרב קוטלרסקי, ראש מערך השלוחים בעולם, ורבנים נוספים, ונארח אותם כמעט כמו שהם מארחים אותנו".

• לא עם סעודות שבת, מן הסתם...

"לא עם סעודות שבת אבל עם כיבוד, באירוע מכובד מאוד שייערך באודיטוריום של הכנסת. ישתתף יו"ר הכנסת, חברי כנסת, שרים, זה יהיה אירוע מכובד ביותר".

• וראש הממשלה עומד להגיע לאירוע שייערך ביום חמישי. נקווה......

"נכון. גם ראש הממשלה יגיע. ואני בטוח שגם אתם, 'בחדרי חרדים', תגיעו גם לשם..."
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}